Мъж си нае от новите тротинетки, но го спря КАТ и сега много съжалява
През цялото време карах плътно в дясно , съвсем бавничко, обяснява той
На 4 септември, малко преди обяд, Пол Найденов се движи с електрическата си тротинетка по бул. „Драган Цанков”.
„През цялото време карах плътно в дясно , съвсем бавничко. Тази тротинетка в икономичен режим, в който аз я използвам, не може да развие повече от 15 км/ч”, разказва мъжът.
В района на кръговото на телевизионната кула полицаи издават акт на Пол за нарушение на Закона за движение по пътищата.
В акта е записано, че е нарушен текст от закона, който казва, че по пътищата, отворени за обществено ползване, се допускат само моторни превозни средства и ремаркета, които са регистрирани и са с табели с регистрационен номер.
"В акта пише, че тротинетката не е регистрирана по надлежния ред, а в момента такъв надлежен ред липсва. В КАТ се опитах да си регистрирам тротинетката, за да нямам повече такива проблеми, но ми отказаха", допълва Пол Найденов.
Сега правила има само за тротинетките, които се предлагат в столицата от частна компания. Описани са в меморандум, подписан от компанията.
"Това, което ние можехме да направим, е да регламентираме "споделените услуги", но те не изчерпват целия диапазон от такива лични превозни средства, а там вариациите са много големи. Има много мощни двигатели, скорост, която излиза далеч над 25 км/ч", обясни Елица Панайотова от "Зелена София".
Меморандумът ограничава скоростта на тротинетките до 25 км/ч. В паркове, градини и пешеходни зони тя автоматично пада до 5 км/ч. Само пълнолетни трябва да ги управляват.
Забранява се карането им по тротоари. Документът се подписва с всяка компания, която иска да ги предлага в столицата. Още пет са заявили такъв интерес.
Законодателните поправки, с които ще се въведат правила за всички електрически тротинетки, все още се подготвят.
Последвайте ни
21 Коментара: