Близо 7 часа без ток и днес са останали около 500 клиента на ЧЕЗ от столичния квартал „Люлин” 2. За кратко без захранване са били около 3 хиляди домакинства.
Новата авария в същия район отново е свързана с тази, заради която в почивните дни хиляди домакинства в района останаха без ток за повече от 24 часа, обясни пред БНР Борислава Луканова от ЧЕЗ.<br /> <br /> &bdquo;Аварията беше продиктувана от факта, че преди два дни, когато вследствие на разразилия се пожар беше преустановено електрозахранването. По-голяма част от клиентите бяха захранени алтернативно с цел по-бързо възстановяване на тока, съответно конкретният кабел е носел по-големи товари. Причината да не издържи тези товари е, че е бил повреден преди няколко дни при изкопни работи от фирма, която е подменяла канализацията до блок 227. Ние го ремонтирахме, но днес отново не е издържал на същото място, на което е бил ударен. Електрозахранване вече имат всички потребители&rdquo;, каза тя.<br /> <br /> В района все още има потребители, които са на резервно захранване.<br /> <br /> Очаква се в сряда нормалното електрозахранване да бъде възстановено. <br /> <br /> Ако бъде доказана вината на ЧЕЗ, компанията трябва да компенсира потребителите си за нанесените щети. Клиентите на дружеството имат право да подадат жалби за нанесени както материални, така и морални щети. Това каза председателят на енергийния регулатор Иван Иванов.<br /> <br /> &bdquo;В крайна сметка в интерес и на оператора, и на потребителите, и на органите на реда и сигурността трябва да се минимизират такива случаи и това става чрез енергичните усилия за повишаване сигурността на тези съоръжения, които в себе си съдържат обществен интерес за поддържането им в експлоатация&rdquo;, обясни той,<br /> <br /> Той коментира още, че трябва да се повиши сигурността на енергосъоръженията, като това е задължение не само на ЧЕЗ, но и на МВР.<br /> <br /> Виктор Станчев - директор експлоатация и поддържане в &bdquo;ЧЕЗ-разпределение България&ldquo;, заяви от своя страна: &bdquo;Такава авария от такъв мащаб повече от 10 години не се е случвала на територията, която &quot;ЧЕЗ - разпределение&quot; обслужва. Още повече, че намеса на трета страна не дава никаква гаранция на никой за нищо. Но ние от наша страна сме направили всички мероприятия, които да гарантират качествено и надеждно електрозахранване. Може да се очакват кратковременни прекъсвания за прехвърляне на товарите на новите кабели&rdquo;.<br /> &nbsp;