Забраната за движение на стари коли от първа и втора екокатегория, които замърсяват въздуха, в центъра на София, няма да има желания ефект.

Това прогнозира Драгомира Раева от Екип "Въздух", Сдружение "За Земята".

Забраната е от 1 декември до 28 февурари, а Раева обясни защо е песимист, че въздухът в столицата ще стане по-чист след въвеждането на тази нискоемисионна зона.

След нашите измервания на азотен диоксид, които се случват регулярно от 2018 година, целогодишно за 2021 и 2022 година, и частично за 2023-та, имаме данни, които показват, че замърсяването с азотен диоксид в София конкретно е целогодишно и няма сезонна съотносимост на концентрациите.

Това наблюдение и този извод ни навеждат на мисълта, че, за да има промяна, мярката трябва да бъде целогодишна, каза Раева.

Тази екологична група, която столична община беше направила през 2021 година и обследването през 2022-ра, от тях виждаме, че всъщност засяга 25 процента от колите в центъра.

 Тоест, в най-добрия случай, ще засегне около 35 хиляди моторни превозни средства, което може да звучи като голяма цифра, но на фона на всички 1 милион автомобили, които са регистрирани в София, и които всъщност са по-често в движение, мярката е недостатъчна, за да подобри качеството на въздуха, добави в ефира на Нова нюз тя.