Bloomberg: Невероятно, но факт! Най-доходоносният индийски филм не идва от Боливуд
Отмъщението на мускулест принц, разказано в епичен филм от Южна Индия, стана най-доходоносният в страната и демонстрира нарастващото предизвикателство, което регионалното кинопроизводство отправя към хегемонията на Боливуд на най-продуктивния кинопазар в света, пише Bloomberg.
Филмът „Бахубали 2: Краят“ постигна рекорд в бокс офиса с близо 16 млрд. рупии (248 млн. долара) след излизането си на 27 април. Той е заснет на индийските диалекти тамил и телугу, говорени в южните райони на Индия, но се разпространява със субтитри на хинди.
В него не участват обичайните боливудски звезди, които са от съществено значение за индийски блокбастър. Лентата вече има субтитри на китайски, японски и руски, които са следващите пазари за разпространението му.
В рамките на нарастващата популярност на индийските филми в глобален план, оригиналният исторически филм „Бахубали: Началото“ и продължението бяха показани на кинофестивала в Кан миналия уикенд. Официалната номинация на Индия за най-добър чуждестранен филм за наградите Оскар през февруари беше драма на тамилски език.
„Южното индийско кино излиза от сянката на Боливуд в чужбина“, казва Рамеш Бала, анализатор на киноиндустрията в Ченай, който отбелязва, че глобалните издания за шоубизнес, като Hollywood Reporter и Variety, често пишат на тази тема.
Първата част „Бахубали: Началото“ беше най-доходоносният филм в Индия и третият най-доходоносен индийски филм на глобално равнище, като спечели Националната награда за най-добър игрален филм през 2015 г.
Той разказва историята на изгубен принц, който си отмъщава за смъртта на баща си, като разгромява злия крал, който е негов чичо. Продължението разказва за кралското наследство на принца паралелно с историята за това как чичото е узурпирал трона.
Макар че боливудските филми на хинди, произведени от студиа в Мумбай, все още доминират индийския бокс офис, има нарастване на инвестициите в регионалното кино, тъй като режисьорите в страната опитват да навлязат на по-неразработени пазари.
Визуални ефекти
„Бахубали“ 2, с режисьор и съсценарист С. С. Раджамули, разчита много на специалните ефекти и е продуциран от Arka Media Works в Хидерабад, център на софтуерното развитие.
Режисьорите от Южна Индия произвеждат четири пъти повече филми от шестте големи холивудски студиа, взети заедно, и привличат аудитория не само от южните щати Андхра Прадеш, Карнатака, Керала, Тамил Наду и Телангана, но и от индийската диаспора в страни, като Малайзия, Сингапур, Канада и САЩ.
Поради това САЩ дават 85% от приходите от боксофиса в чужбина за филмите на телугу, сочат данни от март на KPMG и Федерацията на индийските търговски камари.
Евтини билети
Евтините билети за кино ограничаваха приходите на индийските филми, които нараснаха с 3%, до 142 млрд. рупии миналата година, показват още данните на KPMG. В същото време приходите от филми на диалекти, говорени в Южна Индия, се очаква да нараснат с 12% на годишна основа и да достигнат 42 млрд. рупии през 2017 г., въпреки че доходността е ниска, показват прогнозите на Deloitte.
Общите приходи от индийски филми се очаква да нараснат с около 45%, до 206.6 млрд. рупии до 2021 г., благодарение на растежа на регионалното кино, продажбите в чужбина и дигитален стрийминг, показва доклад на KPMG.
Очаква се още по-голям растеж през 2017 г., защото премиерата на много филми беше отложена след предприетата от премиера Нарендра Моди демонетизация миналата година.
Източник: Profit.bg.
Последвайте ни
0 Коментара: