Известният руски геополитик и евразиец проф. Александър Дугин с коментар за претенциите на Запада за световна хегемония и културно господство и отговорът на Москва. Ето какво казва той:

Специално място в Четвъртата политическа теория заема фронталната и безкомпромисна критика на расизма, който може да се разглежда като една от версиите на национализма или, по-широко, като обща парадигма на отношението на западната цивилизация към всички останали народи и култури.

Наша политоложка: Рейтингът на Путин скочи със 70%, ето защо ВИДЕО

Във време, когато Русия провежда военна операция в Украйна, чиято цел е денацификация, трябва да се спрем на това по-подробно. Плурализъм на цивилизациите и многополюсност.

Четвъртата политическа теория се основава на фундаменталната идея за множество цивилизации и култури, тоест идеята за многополюсен свят - като история, сегашно състояние на нещата и проект за бъдещето. Това означава, че западната цивилизация и по-специално съвременната западна цивилизация, която се е развила в Ново време, е само един от вариантите на цивилизацията и извън нейните граници са съществували, и най-важното, трябва и ще съществуват други цивилизации, основани на първоначалните принципи на други цивилизации.

Тези незападни цивилизации са:

· Руска (православно-евразийска) цивилизация (с нея започваме, защото това сме ние)

· Китайска (доста унифицирана и днес политически формализирана)

· Ислямска (многополюсна и многовекторна сама по себе си)

· Индийска (все още не действа като независим полюс)

· Латиноамериканска (в процес на раждане)

· Африканска (потенциална и представена от проекта за панафриканизъм)

Освен това в самата западна цивилизация могат да се разграничат два сектора:

· Англосаксонски (САЩ, Англия, Австралия, Канада)
· Европейско-континентален (предимно френско-германски).

В същото време западната цивилизация се представя като уникална и универсална, приравнявайки своите ценности и нагласи с тези на цялото човечество. Това е дълбок западен расизъм (етноцентризъм), който е в основата на класическия колониализъм и остава такъв – но само малко по-завоалиран – в проектите на глобализма.

Расистката природа на еднополюсността: Западната хегемония и агентите на влияние

На ниво геополитика и геостратегия западният расизъм се изразява в еднополюсен модел – Западът (САЩ и НАТО) контролират цялото човечество на базата на пълноспектърно господство (военно, икономическо, дипломатическо, информационно  и културно господство).

Всяка страна и всеки човек може да се съгласи с претенцията на Запада за универсализъм (тоест еднополярност) или може да го отхвърли. Изборът на еднополярност или многополярност не е даденост – той винаги е отворен.

Коментар: За Запада най-лошото тепърва предстои

Всеки руснак, китаец, мюсюлманин, индус, африканец или латиноамериканец може да признае хегемонията на Запада или може да й каже категорично „не“, кълнейки се в собствената си цивилизационна идентичност. Така че всичко зависи от позицията, която заемаме.

Ако приемем универсалността на Запада и неговото стратегическо и културно господство, ние ставаме агенти на влиянието на НАТО. И нищо друго. Ако не се съгласим, тогава ще изпитаме удара на световната хегемония. Тоест, ние влизаме в битка със Запада, НАТО и неговите агенти на влияние, тоест с всички, които казват „да“ на Запада.

Днес Русия провежда военна операция срещу Запада и неговата хегемония. Именно с него влязохме в пряка конфронтация. Това означава, че Русия – като отличителна цивилизация и ядрена сила – отхвърля претенциите на Запада за хегемония и универсализъм. Москва дълго се колебаеше, но накрая реши да каже радикално „не“.

Съвсем естествено расисткият глобалистки Запад отговаря на Русия по същия начин. Той яростно води прокси война с нас и чрез проксита, с подкрепата на неонацисткия режим, който е отгледал в Украйна.

Има въоръжена конфронтация между многополюсния и еднополюсния свят. Това е сблъсък на цивилизации. Цивилизации в множествено число. А не война на една „единствена цивилизация с варварите“, както пропагандира Западът.

Тъй като войната (не с Украйна, а със Запада) вече е в ход, следователно точно сега е моментът, в който трябва да се противопоставим на Запада с нашите цивилизационни структури – теории, идеи, парадигми, учения, ценности, принципи. И западните ценности трябва поне да бъдат релативизирани или напълно изхвърлени.