Малайзийските власти публикуваха предварителния доклад за разследването на изчезналия точно преди 1 година „Боинг-777” на авиокомпанията Malaysian Airlines. В отчета се казва, че изчезналият от радарите през март 2014 г. самолет потеглил за рейса с изтощена електрическа батерия за подводния хидроакустически маяк. Проверката установила, че срокът на действието й е изтекъл още през декември 2012 г.
Неизправността на източника за електроенергия за маяка, който се поставя за обозначаване и откриване на бордовите самописци, може сериозно да затрудни издирването на отломките на лайнера на дъното на Индийския океан. Не е изключено спасителите да са се намирали близо до мястото на катастрофата, но не са открили фрагментите заради неработещото устройство.<br /> <br /> От доклада, също така следва, че членовете на екипажа не са се намирали в състояние на алкохолно опиянение, а пилотите не са били изморени преди старта. Освен това експертите твърдят, че по време на последния радиолокационен контакт със самолета редом с него не е фиксиран нито разряд на мълния, нито силна облачност.<br /> <br /> Като цяло специалистите са дошли до извода, че полетът на лайнера е преминавал нормално. В същото време докладът не съдържа информация относно причините за изчезването на лайнера.<br /> <br /> На 8 март премиерът на Малайзия Наджиб Радзак е заявил, че издирването на лайнера ще бъде продължено. Според него властите на страната не са удовлетворени от липсата на информация за съдбата на самолета и доказателства за неговата катастрофа, предаде Agence France Presse.<br /> <br /> &bdquo;Боинг-777&rdquo;, изпълняващ рейс MH370 от Куала Лумпура за Пекин, изчезна от радарите в нощта на 8 март 2014 г. На борда му се намираха 12 души екипаж и 227 пътници от 14 страни (основно граждани на Малайзия и Китай). В краея на 2015 г. всички те бяха официално признати за загинали. Предполага се, че авиокатастрофата е станала в южната част на Индийския океан. До сега не са намерени отломки от машината./БЛИЦ<br /> <br />