Има голяма вероятност самолетът „Еърбъс А320” на “EgyptAir”, който се разби в Средиземно море на път от Париж за Кайро, да е бил взривен с лаптоп-бомба. Устройството е същото като това, което причини експлозията на сомалийски самолет и изхвърли един пътник през пътническия салон през февруари, съобщава „Мирър”.
Наличието на такава бомба би могло да обясни защо детекторите за дим на самолета са се активирали малко преди да се разбие в морето. Това, обаче, би означавало, че терористите са открили начин да внасят на борда на машините взривни устройства без да бъдат засечени от проверките на летищата.
 
Още няма категорична информация какво точно се е случило с полет MS804, на борда на който загинаха 66 души от няколко националности. Както БЛИЦ съобщи, намерените останки от човешки тела сочат, че на борда е имало експлозия. Още не са намерени и черните кутии, в които е записана важна информация за полета.
 


Експерти по сигурността, обаче, смятат, че на борда са били качени експлозиви, скрити в компютър. Схемата е сходна с тази, при която на борда на полет 159 на “Daallo Airlines” през февруари избухна бомба над Могадишу.
 
Тогава загина един мъж. Той беше засмукан от фюзелажа на самолета, след като взривът отвори огромна дупка в корпуса. Бомбата е била сглобена на борда на самолета „Еърбъс А321”. Веднага след инцидента самолетът се приземи аварийно.
 
Робърт Лискуски, бивш високопоставен в служител в Департамента за вътрешна сигурност на Великобритания, и Уилям МакГан – управител на компания за производство на оборудване, засичащо експлозиви, припомниха този случай във връзка с катастрофата в Средиземно море.
 
Те изтъкват, че след като бомбата в Могадишу е била сглобена в самия самолет и отговорност за инцидента е поела терористичната групировка „Ал Шабаб”, това трябва да е много тревожен сигнал за службите, занимаващи се с обезвреждане на експлозиви.
 
„Има жестока надпревара между терористичните групировки, развиващи нови техники, които да пробият сигурността по летищата, охранителните служби, които се опитват да държат взривните устройства далеч от самолетите”, изтъкват експертите в общо изявление.
 
Превод и редакция: БЛИЦ