"Фейсбук" е обмисляла пълна забрана на политическите реклами
Не покривали стандартите за проверка на факти
Ръководството на компанията "Фейсбук" наистина е обмисляло въвеждане на пълна забрана за политически реклами в най-голямата социална мрежа в света. Това съобщи нейният съосновател и най-голям акционер Марк Зукърбърг. Според него така е била защитена свободата на потребителите да изразяват повече мнения.
Политическите реклами не се покриват от стандартите за проверка на факти, които "Фейсбук" прилага към друго съдържание. Според Зукърбърг това не е и голям източник на приходи, но и той лично смятал, че би било нередно технологична компания за цензурира публични лица.
"Ройтерс" съобщи за това преди година и уточни, че под 5% от приходите идват от политически реклами.Компанията е отхвърлила идеята, защото продукторите мениджъри не искали да се лишат от приходи, а консултантите по политически въпроси изтъквали, че ветото би имало обратен ефект - ще облагодетелства политиците на власт и богатите кандидати. Те ще продължат да имат средства за скъпите телевизионни и вестникарски реклами, докато по-бедните и непознатите ще бъдат лишени от по-достъпната за тях платформа на социалната мрежа.
"Фейсбук" е обект на особено внимание и критики през последните години за отношението си към разпространяването на фалшиви новини и кампании за дезинформация на Русия, които мнозина смятат, че са довели до избирането на Доналд Тръмп за президент през 2016 г.
Зукърбърг обясни днес пред студенти от университета "Джорджтаун" и защо компанията не успява да излезе на китайския пазар. "Исках услугите ни да са в Китай, защото вярвам в свързването на целия свят и мислех, че можем да помогнем за създаване на едно по-отворено общество", цитира думите му "Ройтерс".
"Работих усилено и дълго време по това, но нито веднъж не стигнахме до споразумение за това какво се изисква отнас, за да работим там. Никога не ни допуснаха", допълни той без да дава подробности без да посочи какви условия и уверения иска, за да влезе "Фейсбук" на този огромен пазар.
Зукърбърт фактически сложи край на тези усилия през март 2019 г., когато обяви, че компанията планира да се насоми към по-голяма поверителност на комуникациите и обеща да не строи центрове за съхраняване и опериране с данни в държави, "които имат традиция в нарушаването на човешки права като лично пространство или свобода на словото". Днес той поименно посочи Китай.
Последвайте ни
1 Коментара: