Франция готви парализираща стачка – ето какво съветват от родното Външно
По информация на българското посолство в Париж на някои места стачката на служителите в железопътния транспорт ще започне още днес - 2 април, вечерта. Стачни действия са обявени за следните дати: - През април : 3, 4, 8, 9, 13, 14, 18, 19, 23, 24, 28 и 29 - През май : 3, 4, 8, 9, 13, 14, 18, 19, 23, 24, 28 и 29 - През юни 2, 3, 7, 8, 12, 13, 17, 18, 22, 23, 27 и 28. По време на стачните действия средно само един влак TGV (високоскоростен влак) от осем ще бъде в движение.
В провинцията ще се движи средно един влак TER (регионален експресен транспорт) и един влак Transilien (влакове, обслужващи предградията) от пет. Авиокомпания Air France Inter също призовава служителите си да стачкуват на 3 април. Планирани са още два дни за провеждане на стачни действия - 10 и 11 април.
В случай на отменен полет, авиокомпанията гарантира, че ще уведоми лично клиентите в деня преди отпътуването чрез SMS или електронна поща. Авиокомпанията следва също така да поддържа актуална полетна информация на уебсайта си. Във връзка с горното Министерството на външните работи съветва българските граждани да се информират предварително за графика на движение на железопътния и въздушния транспорт във Франция на съответните гари и летища, както и на интернет страниците на френската Национална железопътна компания и авиокомпания „Air France“, гласи съобщението на външното министерство.
Утрешният ден ще бъде "черен" за френския жп транспорт - ще се движат едва 12% от високоскоростните влакове и около 30% от обикновените по вътрешните линии на Франция. Трафикът около Париж също ще бъде силно засегнат. В международните линии положението се очертава по-спокойно.
77% от машинистите и почти половината от служителите в целия сектор се включват в стачката, която периодично ще парализира транспорта до края на юни. Железничарите се бунтуват срещу плана за промяната на привилегирования им статут, който им осигурява гарантирано работно място, ранно пенсиониране, безплатно пътуване за семействата и други привилегии. Правителството оправдава реформите с колосалния дълг на компанията (над 46 млрд евро) и предстоящата приватизация.
Последвайте ни
0 Коментара: