Най-съвременният модел на АвтоВАЗ ще се продава в Германия. Стартът е плануван за 21 февруари. Останалите европейски държави, в които се продава Vesta, са Австрия, Унгария и Словакия. България липсва.

Но присъствието на руското автомобилостроене на  Запад е символично. През 2016 г. в Германия са продадени 1686 автомобила „Лада”, като две трети от това количество се пада на „Нива”.

Тези, които се решат да си купят Vesta в Германия ще имат „богат” избор: един двигател (1,6) със 106 к.с. Интересното е, че той отговаря на стандарта Евро 6. Версията с 1,8-литров мотор не е сертифицирана.

Цената на Vеsta в Германия започва от 12 490 евро. Базовата „немска” Vesta е нещо средно между ниво на оборудване Comfort и Luxe, продаващи се в Русия.

Автомобилът е стандартно оборудван с климатик, 16-цолови алуминиеви джанти, датчици за фаровете и чистачките, аудио, круиз контрол, мултифункционален волан и парктроник. Моделът е оборудван също със странични въздушни възглавници (в Русия те се предлагат за ниво Luxe), а също сензори за следене на налягането в гумите (задължителни за Европа, но за руските Vesta въобще не се предлагат).

Версията Luxe в Германия ще струва 13 490 евро, като допълнителната стойност идва под формата на подгрев за предното стъкло и мултимедийна система със 7-инчов екран, навигация и камера за движение на заден ход.

Vеsta с роботизирана скоростна кутия струва 14 259 евро и тя се предлага само за най-високо ниво на оборудване на модела.

Къде се намира Lаda Vesta спрямо конкурентите? В Германия може да се купи Skoda Rapid за 15 590 евро (1,2 TSI с 90 к.с.). Dacia Sandero пък струва 6890 евро.

Как мислите, дали Lada Vestа би имала търговски успех в България, като трябва да се вземе под внимание фактът, че тук тя би струвала доста по-евтино?, пита vesti.bg.