"Извънредно досаден" инцидент с германската военна министърка в Литва
Счупил се новият транспортен самолет А400М на Луфтвафе, от 8 такива машини може да лети само една
По ирония на съдбата инцидентът станал само няколко часа след като Германия обяви готовност да купи 53 такива самолета. Тази година трябва да придобие 8 или 9 броя А400М.
Авиацията си остава най-слабото звено на германските въоръжени сили, като поради практически спряно финансиране в боеготово състояние се намира едва една трета от ударна техника и дори дълго време стоеше под въпрос участието на Германия в операцията в Сирия против ИД.
Според информация на френския бюлетин TTU, към декември 2016 г. от наличните 30 френско-германски транспортни С-160 Transall могат да излетят едва 19 (спрени са от производство през 1985 г.). От 216 изтребители Tornado и Eurofighter във въздуха могат да се вдигнат само 69 машини (31%).
По същия начин е ситуацията с вертолетите - годни за експлоатация са едва 300 машини от 1000: от земята могат да се отделят само 25 от 43 тежки транспортни вертолети CH-53. Не е в по-добро състояние и ударната вертолетна авиация – от 27 UH Tiger са боеготови само 12 машини.
На този тревожен фон няма как сериозни опасения да не предизвиква състоянието и с най-новия военнотранспортен самолет А400М.
Неудовлетворителното състояние на германските ВВС според анализатори се обяснява със ситуацията след края на Студената война: авиационни сили не влязоха в употреба и в резултат те деградираха. Това обаче не може да обясни инцидентите с новите А400М.
Всъщност конфликтите от рода на югославския породи идеята европейците да създадат нов самолет. Европа се стреми да намали зависимостта си от предоставянето на американски самолети за превоз и А400М е единствен шанс. Сега европейските експерти признават, че тактико-техническите характеристики на А400М отстъпват незначително на Boeing C-17 Globemaster III. Машината с товароподемност 37 тона се отнася към класа тежки транспортни самолети и е пригодена да каца на грунд.
Цената на А400М е €152 млн. В програмата за неговото създаване са вложени около €20 млрд. За да се изплатят разходите е необходимо да бъдат произведени над 130 машини, което е реално изпълнимо.
Четиримоторният турбовитлов А400М е гордост на френско-германския концерн Airbus. Самолетът не може да превозва танкове, но в Европа това не е нужно. А400М повече подхождат за изпълнение на мисии на европейския контингент: миротворчески и бойни операции, военни учения, превоз на войски.
Разпитаните от RT експерти се изказват положително за самолета. Според тях сега се проявяват неговите неизбежни „детски болести”, но в близките 4-5 години те ще преминат. Условието да проектът да продължи финансирането.
Екип на БЛИЦ
Последвайте ни
0 Коментара: