Така е в Япония. А щом е в Япония, така е и в цяла Югоизточна Азия – Китай, Тайланд, Сингапур и изобщо до там, докъдето достига производството на една голяма японска корпорация: „Мейджи”. И навсякъде с гордост търговците заявяват на клиентите си, че това е истинско кисело мляко от България „Мейджи”.

И защо българите забравят да се гордеят с това? Още през 1972 година малката ни, все още социалистическа страна продала на японците една бактерия, която вирее само в нашите земи – лактобацилус булгарикус, пише novini.london.



Нека отбележим това: Булгарикус! Практичните японци още същата година пуснали кисело мляко с българска закваска. Честно казано, то не било прието с ентусиазъм: „абе твърде е кисело”, „да не би просто да е развалено”... и така нататък.

Японците неволно го сравнявали с подсладените и ароматизирани млека на други производители. И тогава „Мейджи” поискали разрешение от българската държава да използват името на България. Гениален ход!



Като Meiji Bulgaria Yogurt млякото станало хит. Задминало и засрамило световната марка Кока Кола. A предприемчивата компания „Мейджи” вече произвежда по 800 тона мляко на ден.



Важна подробност: това количество е два пъти по-голямо от нашето дневно производство. Още една важна подробност: договорът за бактерията с българско име е удължен до 2040 година. И още една важна подробност: Покрай киселото мляко и „бацилус булгарикус” „Мейджи” редовно предвижда огромен бюджет за реклама, като всъщност рекламира България.

Редовно се отбелязва българският национален празник, показват филми за българската природа, разказват за българската култура, обучават наши студенти на японски език...И след всичко това – България била малка и неизвестна страна? Защо българите забравят да се гордеят с България?