62-годишна британка научи, че  ... починала, след като е посетила болница за преглед.

Сюзън Джонсън изненадващо научила от персонала на болницата в Бридлингтън, че  е мъртва от четири месеца, според документацията.

Поради объркването на жената вече не се изплащали обезщетения, за да се грижи за своя съпруг с увреждания Боб. Джонсън отишла в болницата за преглед през март 2023 г.

„Дадох им картата си и първото нещо, което казаха, беше „О, ти си мъртва“. Аз бях в шок. после ми казаха довиждане и това е всичко“, каза британката.

Според нея съпругът й Боб бил бесен, когато научил за случилото се. Пенсионерката се втурнала да се свърже с личния си лекар и й казали, че грешката е коригирана. Въпреки това, когато се свързала с Министерството на труда и пенсиите (DWP), изумен служител й казал, че е мъртва на хартия, уточнява Glasnews.bg.

„Напълно изключих. Не говорех и не правех нищо“, спомня си тя.

Обезщетенията й вече са възстановени, но г-жа Джонсън все още не може да разбере как е възникнала грешката и кой е отговорен за нея.

В изявление на терапевт от Scarborough Medical Group се казва, че те са получили електронни насоки от Primary Care Support England (PCSE), която предоставя услуги на общопрактикуващи лекари и други здравни специалисти, че тя трябва да бъде премахната от техните досиета.

Лекарите твърдят, че веднага щом са разбрали това, веднага са предприели стъпки за разрешаване на проблема с колегите от PCSE, но по техни думи нямат отношение към случая и не носят отговорност за регистриране на пациенти или отбелязване на смъртта им.

„Трябва да разбера защо се е случило това, кой и как е допуснал такава грешка, който и да е натиснал бутона, не трябва да работи, независимо къде се намира“, допълни още пострадалата жена пред NHS England.