Попълнете търсена ключова дума или фраза

НАСА: Една крачка сме по-близо до откриването на живота на чужди планети

https://blitz.bg/svyat/nasa-edna-krachka-sme-po-blizo-do-otkrivaneto-na-zhivota-na-chuzhdi-planeti_news483956.html Blitz.bg Вашингтон, САЩ 30 Ян. 2017, 13:28 2282 прочита 0 коментара
Нов химичен тест може да помогне при търсенето на живот на чужди планети, съобщи ЮПИ. Новият метод е създаден за идентифициране наличието на аминокиселини - съставките, които изграждат протеините и градивните тухлички на живота. Наречен е капилярна електрофореза. Базираната върху течности технология съществува от 80-те години на миналия век, но учени от НАСА я промениха в съотвествие с нуждите си, за да я ползват за изследвания на други планети.
Методът е разработен специално за тестване на проби от течности, събрани от океани на чужди планети или техните луни. Въпросните океани, като този под повърхността на юпитеровата луна Европа, могат да предоставят на учените най-добрия шанс да открият извънземен живот.

Новият химичен метод е базиран върху лазерно-индуцирана флуоресцентна детекция. Когато преминава през пробата, лазерът открива и измерва движенията на молекулите, докато се отделят една от друга с различна скорост в отговор на електрично поле.

"Методът ни дава по-добри резултати в сравнение с тези от предишни експерименти, като увеличава броя на аминокиселините, открити с едно-единствено преминаване на лазера", заяви Джесика Криймър от Лабораторията за реактивни двигатели на НАСА в Пасадена. „Това ни позволява да открием дори много ниски концентрации на аминокиселини в солени проби".

Криймър и колегите й прибегнали до метода, за да идентифицират аминокиселини в проби вода от соленото езеро Моно в Калифорния.

"Използвайки метода си, можем да направим разлика между едни аминокиселини, които идват от метеорити, и други, които се съдържат в живи организми', отбеляза Питър Уилис от екипа. „Една от главните цели на НАСА е търсенето на живот във Вселената. Най-добрият шанс да се открие живот в океан на чужда планета или нейната луна е чрез подобни базирани върху течности технологии ".

Резултатите от изследването са публикувани в Analytical Chemistry.

Източник: БТА