Попълнете търсена ключова дума или фраза

НАСА откри живот в метеорити, паднали на Земята

https://blitz.bg/svyat/nasa-otkri-zhivot-v-meteoriti-padnali-na-zemyata_news710686.html Blitz.bg

Изследователите са изолирали захари като рибоза, която играе много важна роля в човешката биология

Вашингтон, САЩ 22 Ноем. 2019, 04:00 3465 прочита 4 коментара
Метеоритите, стари милиарди години и паднали на Земята, съдържат захари, твърдят изследователи. Международен екип от учени е открил "биоесенциални" захари в метеорити, които съдържат други биологично важни съединения, се казва в изявление на НАСА.

Астероидите - понякога наричани малки планети, са небесни тела в нашата Слънчева система, обикалящи около Слънцето и са основата, от която произхождат повечето метеорити. И теорията предполага, че химичните реакции в рамките на астероидите могат да създадат някои от елементите, необходими за живота.

В проучване, публикувано в Proceedings of the National Academy of Sciences, изследователите анализираха три метеорита, включително един, който паднал в Австралия през 1969 г. и е на възраст милиарди години. Предишни проучвания също се опитваха да тестват  метеоритите за захари - но този път изследователите използваха различен метод на извличане, използвайки солна киселина и вода.

Изследователите са открили захари като арабиноза и ксилоза - но най-значимата находка е била рибоза. Рибозата играе много важна роля в нашата човешка биология. Тя съществува в нашите молекули на РНК (рибонуклеинова киселина) и доставя съобщения от нашата ДНК, за да помогне за изграждането на протеини за нашите тела, се казва в изявлението.

"Прави впечатление, че в толкова древен материал може да се намери молекула, крехка като рибозата", казва Джейсън Дворкин от НАСА, съавтор на изследването.

Откритието на рибоза също предполага, че РНК се е развила преди ДНК, което дава на учените по-ясна картина как може да се е създал животът. ДНК отдавна се смята за "жив шаблон", но молекулите на РНК имат повече възможности, като репликация без помощта на други молекули, се казва в прессъобщението. Тези допълнителни възможности, съчетани с факта, че изследователите все още не са намерили ДНК захари в метеоритите, подкрепят теорията, че „РНК координирала машината на живота преди ДНК“.