Германският едноместен изтребител-прехващач Ba 349 Natter с вертикално излитане, проектиран за противовъздушна отбрана (ПВО), е най-лошият самолет във Втората световна война, пише Air & Space.
Американското списание припомни историята на разработването и тестването на самолета, като припомня, че на него намира смъртта си и пилотът Лотар Зибер.

Общо са построени 36 машини от Ba 349 Natter, някои от които стават музейни експонати. Самолетът за еднократна употреба има почти изцяло дървен фюзелаж и след пускането на оръжието си и набирането на необходимата височина, неговият пилот, заедно с задвижващата установка, започва спускане с парашут, докато останалата част от самолета пада на земята.

„Искам Natter да бъде символ на безотговорната готовност на германските инженери и елит през последните месеци на войната да създават оръжия, които само изглеждали превъзхождащи ( въоръжението на противниците), но са били примитивни в много отношения и базирани на недообмислени идеи“, казва Андреас Хемпфер, историк от Немския музей в Мюнхен, Германия.

Превод и редакция: БЛИЦ