Липсата на официална версия за възможните причини на алпийската авиокатастрофа породи тиражирането на различни конспиративни догадки във френските медии. Никаква яснота не внесоха и думите на шефа на компанията майка "Луфтханза" Карстен Шпор, който заяви днес: "За всички ни катастрофата със самолета на германската авиокомпания "Джърмънуингс" е необяснима. Той е бил в безупречно техническо състояние, с двама опитни пилоти".
Надеждите да бъде хвърлена светлина върху причините за трагедията са в записите на &quot;черните кутии&quot;. Въпреки тежките метеорологични условия и трудния терен, една от тях бе намерана и специалистите успяха да извлекат от нея аудиофайл. Те вече са започнали разчитането на данните. Анализите ще се извършат на два етапа. Първо експертите ще проучат разговорите между пилотите, което ще стане сравнително бързо, а след това ще бъдат анализирани различните шумове в записа. Вторият етап може да отнеме няколко седмици.<br /> <br /> Според наблюдателя на НТВ в Париж Вадим Глуксер най-странното е, че пилотите не са отговаряли на запитванията на диспечерите и не са подали нито един сигнал за бедствие по време на продължилото около 10 минути падане на самолета. <br /> <br /> НТВ разпространи и мнението на Чесли Саленбъргър, експерт по авиационата сигурност: &quot;Когато възникват извънредни ситуации като разхерметизация на салона например, то пилотите може да вземат решение да пристъпят към снижаване, за да предотвратятт по-нататъшното падане на кислорода в самолета. Такова решение може да бъде взето и ако възникне пожар и задимяване в салона. Но от кабината на пилотите не е постъпвал сигнал SOS. Защо те не са го подали? Смятам, че причините са две: те или са били изцяло ангажирани с отстраняването на проблемите, които са могли да бъдат няколко, или просто не са били в състояние да поддържат връзка с наземните служби, тъй като са били в безсъзнание.&quot;<br /> <br /> Така че главният въпрос е какво е ставало с екипажа и в салона на самолета по време на катастрофата. Не е изключено, например, да са се възпламенили литиевите акумулатори в кабината на пилотите и точно заради това те да са изпаднали в безсъзнание, както твърдят експертите. А може и да са били отровени, гласи друга драстична версия, във френските медии. <br /> <br /> &quot;Дейли мейл&quot; пък пише за счупено стъклото на пилотската кабина, което е довело до внезапна липса на кислород, заради която екипажът е изпаднал в безсъзнание.<br /> <br /> Версията циркулира из форуми на професионални пилоти. Според тях черната кутия на самолета вече е показала &quot;структурно разпадане&quot;, което е довело до трагедията, отнела живота на 150 души, твърдят още форумите.<br /> <br /> Това обяснява какво се е случило в съдбоносната минута вчера - в 10,30 ч. (местно време) пилотите разговарят помежду си, а в 10,31 ч. изведнъж настава пълна тишина и контактът с тях е изгубен. Разбира се, това е само една от версиите наред с повредени сензори и други проблеми, свързани с възрастта на самолета.<br /> <br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ</strong></span><br /> <br />