На 124 светлинни години от Земята се намира планета, която може да бъде напълно годна за живот. Миналата година в атмосферата й бяха открити водни пари, но тогава специалистите не успяха да определят достатъчно точно дали планетата е пригодена за живот, или не.

Екзопланетата K2-18b, подобно на Земята, се върти около звезда в средата на системата. Именно затова температурата на нея е такава, че водните пари не изчезват и не замръзват.

Освен това K2-18b има скалиста повърхност, което я прави подходяща за живот. Откритата екзопланета прилича повече на малък Нептун.

Специалист от Университета в Кеймбридж посочва, че до този момент учените са открили достатъчно много различни екзопланети, но местоположението им в обитаемата зона не ги прави годни за живот. Тя трябва да отговаря и на някои други критерии. За по-точен резултат трябва да бъде установено дали и под атмосферата има вода в течно състояние.

В бъдеще учените смятат да използват по-мощни телескопи, които да им помогнат да разберат повече за планетата и дали е годна за живот.