Попълнете търсена ключова дума или фраза

Откриха планета, която най-много прилича на Земята

https://blitz.bg/svyat/otkrikha-planeta-koyato-nay-mnogo-prilicha-na-zemyata_news513968.html Blitz.bg

LHS 1140b има атмосфера, водата там е в течно състояние

Харвард, САЩ 19 Май 2017, 03:29 3632 прочита 0 коментара
Учените са силно развълнувани от откритието на планета, която най-много наподобява на Земяна от всички, известни до този момент, пише metro.co.uк. Планетата с име LHS 1140b е една от седемте в орбита около звезда, наречена Trappist-1.
Тя е на първо място сред потенциалните места, където може да има извънземен живот, тъй като се намира на такова разстояние от звездата си, че температурата на повърхността й не е нито прекалено гореща, нито прекалено студена и е възможно водата да съществува в течно състояние.

Скалистата планета също така е с необходимата големина, за да може да задържа атмосферата. Джейсън Детман от Харварския Смитсонов център за Астрофизика, казва: "Това е най-вълнуващата екзопланета, която съм виждал! Трудно можем да си представим по-добър обект за най-голямото предизвикателство на науката - да се открие доказателство за живот извън Земята."

Тепърва ще се проведат по-подробни изследвания на планетата, която е отдалечена от нас на 39 светлинни години.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА