Охридският съд днес ще заседава по делото, свързано с потъването на кораба "Илинден" в Охридското езеро на 5 септември 2009 г.
Техническа експертиза сочи, че отворените прозорци на долната палуба на кораба &quot;Илинден&quot; са една от основните причини за потъването на гемията в Охридското езеро през 2009 г., пише &bdquo;Монитор&rdquo;. <br /> <br /> При трагичния инцицидент загинаха 15 български туристи.<br /> <br /> Според направения в&nbsp;България анализ&nbsp;през отворените прозорци е влязла вода, която е изместила центъра на тежестта и в комбинация с многото туристи корабчето се е обърнало и потънало. По документи &quot;Илинден&quot; е трябвало да бъде с неотваряеми прозорци, а всяка възможност те да бъдат открехнати е трябвало да е елиминирана.<br /> <br /> Капитанът на кораба Сотир Филевски заяви преди месец пред съда в Охрид, че наистина част от прозорците са се отваряли. Той&nbsp;предупредил българските туристи да не ги пипат.<br /> &nbsp;<br /> При прегледите на кораба никой не бил правил забележки за това, че прозорците можело да се отварят, заяви още Сотир Филевски пред съда.Според българската експертиза причините за потъването на плавателния съд са комплексни.<br /> <br /> Охридският съд днес заседава по делото, свързано с потъването на кораба &quot;Илинден&quot; в Охридското езеро на 5 септември 2009 г.<br /> <br /> Очаква се днес адвокатите да направят писмени бележки по вече събраните доказателства. След като бъдат разпитани българите, българският адвокат по делото Владимир Владимиров ще иска и разширяване на техническата експертиза, която изследва причините за потъването на кораба.<br /> <br /> Подсъдими за трагедията са капитанът на гемията и експертът от компания &quot;Лойд&quot; Бранко Баич.<br /> <br /> <br />