Политически коректно: Ще ни облъчват с либерална пропаганда, докато шофираме
От март 2022 г., Франция ще изисква в автомобилните реклами да има съобщение, окуражаващо французите да ходят пеша и да карат колело
Политическата коректност е термин, който не се ползва с високо обществено доверие. Особено когато тя налага нови стереотипи за обществено подражание, които не се харесват на мнозина. Примерите за това са много, един от които, е тясно свързан с автомобилната индустрия, пишат от LeMonde, цитирани от Вести Бг.
От март 2022 г., Франция ще изисква в автомобилните реклами по радио, телевизия, интернет, печат да има съобщение, окуражаващо клиентите да вземат предвид възможността за предвижване пеша, с велосипед или с градски транспорт. Възможните съобщения трябва да са: “For short journeys, choose walking or cycling,” “Think about carpooling,” или “For commuting, take public transit.”
Тази страна обяви тотална забрана за продажба на коли с двигатели с вътрешно горене
Всички реклами (освен тези по радиото) ще трябва да имат и хаштаг “#SeDéplacerMoinsPolluer,” който може да се преведе като „движение без замърсяване”. Телевизионните канали, интернет сайтове и издатели, които не спазват новото изискване за рекрамиране, ще бъдат обект на глоби в размер до 50 000 евро.
Следващата стъпва от новата законова разпоредба предвижда забрана за реклама на автомобили, които отделят над 123 г/км емисии СО2. Това ще влезе в сила през 2028 г.
Това към момента изглежда като силно рестриктивно решение, но то е доста по-леко от предложението на природозащитна организация, която лобираше за въвеждане на рестрикция за реклама на автомобили, консумиращи над 4 л/100 км или да отделят над 95 г/км емисии CO2.
Голяма тесла за собствениците на стари автомобили в София
Ясно е, че този закон не е по вкуса на автомобилните производители. Нещо повече, той би могъл да е контрапродуктивен, тъй като няма изрично разграничаване между електромобили и конвенционални коли.
Изискванията за рекламиране следват законите, които изискват от производителите на храни да публикуват диетична информация за продуктите си, както и да предлагат по.здравословни алтернативи.