Американската компания "Кока кола" запази мястото си като най-добра марка в света в 11-тата годишна класация Interbrand annual 100 Best Global Brands и зае отново първо място.
Американската компания държи първото място от създаването на&nbsp;класацията&nbsp;през 2001 г.&nbsp;досега.&nbsp;<br /> <br /> Стойността на бранда на &quot;Кока кола&quot; е 40.4 млн. долара и отбелязва ръст от 2% спрямо миналата година. <br /> <br /> На второ и трето&nbsp;място се подреждат гигантите АйБиЕм и &quot;Майкрософт&quot;, като съответно първият се оценява на&nbsp;64.7 млн. долара и бележи&nbsp;ръст от 7 на сто, спрямо миналата година, а вторият&nbsp;- оценен на 60.8 милиона, бележи същия ръст.&nbsp;<br /> <br /> В Топ 10 на класацията заемат&nbsp;място&nbsp;също така &quot;Гугъл&quot;, струваща 43.5 милиона, &quot;Дженеръл илектрик&quot; - оценена на 42.8 млн. долара, &quot;Мак Доналдс&quot; - 33.5 млн., &quot;Интел&quot; - 32 млн.,&nbsp;&quot;Нокиа&quot; - 29.4 млн. и &quot;Дисни&quot; - 27.4 млн.<br /> <br /> Моделът за оценяване на&nbsp;&ldquo;Top 100 Global Brands&rdquo;&nbsp;е изграден от британската консултантска фирма Interbrand и&nbsp;използва комбинация от количествен финансов анализ и интерпретация на качествени индикатори за подреждане на компаниите по общата стойност на бранда. /БЛИЦ