Компанията „Кеймбридж аналитика”, която е обвинена в това, че е използвала за политически цели личните данни на 50 млн. потребители на „Фейсбук” е изиграла „ключова роля” за гласуването в полза на брекзит, твърди разобличителят Кристофър Уайли в интервю за европейски издания. Според него участието им в референдума е изиграло ключова роля във финалния резултат.



Кристофър Уайли твърди, че канадската компания „Агрегейт Ай Кю”, която е свързана с „Кеймбридж аналитика”, е работила съвместно с нея за подпомагане на кампанията за излизане на кралството от ЕС, за да може да се надхвърля определеният таван на разходите.

Четете още: Зукърбърг горчиво се разкая за аферата с „Кеймбридж Аналитика“ и даде големи обещания  

Според него без „Агрегейт” привържениците на брекзит не биха спечелили референдума. В същото време Уайли отхвърли призивите на хората да напускат „Фейсбук”. „Вече е невъзможно да се живее без тези платформи, но трябва да им се наложат известни правила”, коментира той.



Разобличителят разказва и за будещи тревога подробности около постъпването си на работа към Ес Си Ел - компанията майка на основаната с негова помощ „Кембридж Аналитика”, през 2013 г. Обяснява как след време е открил, че предшественикът му е „умрял при неясни обстоятелства в хотелската си стая в Найроби, когато е работел за Ухуру Кенията”, тогавашния президент на Кения.

Четете още: Подкупи, проститутки, изнудвания - как британците се месят в избори по света и защо Зукърбърг изгуби $6 милиарда за 1 ден от скандала  

Уайли твърди освен това, че в британската компания е действал скандалният Стив Банън, бивш приближен съветник на Доналд Тръмп и някогашен шеф на „Брайтбарт” – водещия сайт на крайнодесните в САЩ. Според него Банън идвал в Лондон „най-малко веднъж месечно” и това допринесло Уайли да напусне поста си.