Сладкото пречело на децата да затлъстяват

https://blitz.bg/svyat/sladkoto-prechelo-na-decata-da-zatlastyavat_news112412.html Blitz.bg

Учени от Университета на щата Луизиана (Louisiana State University) дошли до извод, че децата, употребяващи редовно сладки лакомства, по-рядко се сблъскват с проблема с излишното тегло, отколкото техните връстници, които не обичат бонбони или ги ядат в ограничено количество, писа The Daily Mail.

Специалистите са отбелязали, че резултатите от техните изследвания опровергават установилото се мнение, че сладкишите са вредни за зъбите и влияят зле на организма.

Учените са анализирали данни за над 11 хиляди деца на възраст от 2 до 18 години, като са се интересували от техните хранителни порциони (количество на изядените бонбони, общата употребявана енергия, хранителни вещества) и теглото им.

Изяснило се, че любителите на сладко с 22% по-рядко страдат от излишно тегло и с 26% от затлъстяване спрямо онези, които не употребявали сладко. Според учените с времето организмът на любителите на бонбони привиквал да поддържа баланс на употребяваните и изразходвани калории. У тези деца бил също така установено по-благоприятна концентрация на С-реактивен белтък (стимулиращ защитните реакции и активизиращ имунитета), което говорело за намален риск от сърдечно-съдови заболявания и други хронични болести.

„Изследването показа, че децата, употребяващи сладки храни, са по-малко склонни към затлъстяване, отколкото не ядящи бонбони. Това обаче не значи, че бонбоните могат да заместят важни хранителни продукти в дневния порцион. Сладкото си остава за децата особено лакомство в умерени количества” – казва авторът на изследването професор Керъл О`Нийл.

Пълните резултати от изследването са публикувани в списанието Food and Nutrition Research.

Абонирайте се за нас в Google News Showcase, за да следите най-важните новини от деня.
Коментирай