Техеранският инцидент - най-силното доказателство за НЛО?
Пилотът решил, че го атакуват и се опитал да изстреля ракета, но в този момент апаратурата му престанала да работи
Тези случаи рядко добиват обществена гласност и обикновено попадат в графа „строго секретно“. Понякога, пенсионираните пилоти или военни проговарят, разказва в новото си видео канала n_l_o във Vbox7.com.
Един от малкото добре документирани и публично огласени случаи на среща и конфликт между вероятно НЛО и военни самолети е „Техеранския инцидент“, когато някои от военните официално заявяват, че има вероятност да са се сблъскали с летателен апарат, който не е от нашата планета. Това се случва през 1976-та година близо до столицата на Иран.
В ранните часове на 19 септември (около 30 минути след полунощ), граждани от покрайнините на Техеран, подават сигнали за необичайно ярък обект в нощното небе. Властите получават четири различни обаждания за светещия обект. Те ги успокояват, че това е ярко светеща звезда.
За случая е уведомен и главнокомандващия на въздушните сили на окръга генерал Есефи. Той също смята, че това сияние на звезда, но след като лично вижда обекта и се консултира с диспечерите на международно летище Мехрабад, променя мнението си и дава нареждане към мястото да се изпрати един изтребител F-4 Phantom II от военната база Щахрохи край град Хамадан, намиращ се на около 280 км от Техеран.
В 1:30 ч. изтребителят, управляван от капитан Мохаммад Реза Азизхани, се насочва към обекта намиращ се на 64 км северно от столицата Техеран. НЛО-то било толкова ярко, че се виждало от разстояние 112 км. Пилотът успял да се приближи на около 40 км от него и тогава цялата му апаратура престанала да работи и той загубил радио връзка с базата. Пилотът направил маневра с ръчната система за управление и започнал да се отдалечава от обекта обратно към базата си. По обратния път апаратурата проработила и функционирала без проблеми.
В 1:40 ч. към яркото НЛО е изпратен втори изтребител, управляван от лейтенант Парвиз Джафари. Той също видял визуално обекта от далеч, а радарът му го засякъл, чак когато бил на около 43 км от него. Когато до мистериозния обект оставали 40 км, той започнал да се движи, запазвайки тази дистанция от преследващия го изтребител. Известно време те се движели на юг, с еднаква скорост, след което от обекта се отделил по-малък ярък обект и с голяма скорост се насочил към изтребителя.
Пилотът решил, че го атакуват и се опитал да изстреля ракета, но в този момент апаратурата му престанала да работи, включително оръжейните системи и радиовръзката. Той се уплашил за живота си и опитал да се катапултира, но копчето на катапулта също не проработило. Опитите му да пусне апаратурата не се увенчали с успех. По-малкият светещ обект минал под изтребителя, отдалечил се на около 5 км от него и се върнал към основния голям обект.
И втория изтребител се отказал от преследването и обърнал към базата, като при това апаратурата на борда възобновила работата си. Екипажа на самолета забелязал как още един светещ обект се отделил от основния и с голяма скорост с насочил към земята. Те помислили, че ще видят взрив, но обекта рязко намалил и меко кацнал. Обектът бил толкова ярък, че осветявал мястото около него и скалите се виждали съвсем ясно.
Яркото НЛО било наблюдавано и от прелитащ на близо гражданки самолет, чиято апаратура също отказала за кратко. От диспечерската служба на летище Мехрабад заявили, че на радарите им ярките обекти не се засичали, но година по-късно, главният диспечер и генерал Есефи признали, че един от обектите минал близо до диспечерската кула и „изключил“ апаратурата им за около половин час.
За този случай има и подробен военен доклад от 4 страници, който е изпратен до военното министерство на САЩ (които тогава са в приятелски отношения с Иран). В доклада се посочва, че случаят има високо ниво на достоверност, заради многото свидетели, част от които високопоставени официални лица. Също така се отчита, че визуалните наблюдения са потвърдени и от част от радарите.
По-късното разследване установява, че яркият обект е напуснал пределите на Иран и е бил наблюдаван от екипажите на 4 граждански самолета, на различни места по маршрута на движението му. Феноменът е бил засечен и от спътника DSP-1, който е регистрирал инфрачервена аномалия на мястото на събитието по време на инцидента и в рамките на час след това.
Последвайте ни
0 Коментара: