Термин, използван от поколението Z, е дума на годината. По традиция издателството на Оксфордския речник на английския език определя дума или израз, които са оказали влияние върху изминалата година, имат потенциал да придобият дълготрайно културно значение или са моментна снимка от развитието на обществата.

И тази година думата е... rizz.

Тя е широко използвана онлайн за описване на стил, харизма, атрактивност, както и способността на някого да привлича или съблазнява друг човек.

"Думата е съкращение от "харизма". Тя е интересен пример как езикът се формира, видоизменя и споделя в общностите, преди да придобие широка популярност. И как младите поколения създават пространства - онлайн или на живо, където притежават и сами определят езика, който използват", се казва в съобщение в издателството на Оксфордския университет.

Учените прогнозират, че все повече думи от социалните медии и интернет ще навлизат в ежеднения ни език.

Думата става изключително популярна през юни, след като актьорът Том Холанд е попитан в интервю за тайната на неговия rizz, на което той отговаря, че няма никакъв rizz.

Думата на годината според Оксфорд надделя над Swiftie - дума, използвана, за да опише почитателите на друга знаменитост - Тейлър Суифт. Другите финалисти бяха situationship, което означава неофициална романтична или сексуална връзка и prompt - указание, дадено на програма за изкуствен интелект.

Четирите думи бяха избрани чрез публично гласуване.

През 2022 г. за дума на годината беше обявена goblin mode - необичаен модел на поведение, отхвърлящ обществените норми и очаквания.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук