Цените на самолетните билети ще паднат още до 2012 г.
Съгласно договореностите, постигнати между европейските лидери и ЕК, сегашните национални въздушни пространства ще бъдат включени във "функционални блокове от въздушни пространства". Това ще стане до 2012 г. и ще позволи на самолетите да летят по по-кратки и по-преки маршрути от едно летище до друго. Функционалните блокове предстои да бъдат договорени от страните членки, но за този процес ще бъде назначен специален координатор.
В момента държавите членки имат финансови интереси авио маршрутите през техните територии да бъдат по-дълги, защото това води до по-високи такси за летене през тях, отбелязва EUobserver. Само Великобритания и Ирландия имат подобни функционални авио договорки. Реформата за по-кратки и директни маршрути започна през 1999 г. Когато се приложи окончателно, тя ще доведе до скъсяване на маршрутите с 50 км за всеки 800 км. Емисиите от въглероден диоксид също ще бъдат намалени с най-малко 12%.
При определяне на новите въздушни пространства ще бъдат взети предвид забранените за преминаване военни обекти.
В момента в ЕС има 60 различни национални центрове за контрол на въздушния трафик. Тази цифра е два пъти по-голяма от бройката в САЩ, при това за територия, която е наполовина на американската, посочва EUobserver.
"Това е отговор на кризата във въздушния сектор. В настоящата финансова година, приходите са намалели с 3,5 млрд. евро, а пътниците - с 10%. Трябва да направим по-лесно за тях да редуцират разходите. Цялата реформа би трябвало да позволи спестяването на около 40 млрд. евро," заяви еврокомисарят по транспорта Антонио Таяни. /Дневник.бг
Последвайте ни
0 Коментара: