Учениците в големите градове имат нова „мол мания". Тя се изразява в извършването на дребни кражби с цел да си вдигнат адреналина и да докажат на връстниците си колко са готини. Полицията в София, Пловдив, Варна и Бургас вече се е видяла в чудо от стотиците жалби от търговци в големите търговски центрове, пише столичен всекидневник.
Млади момичета влизат в скъпи магазини и за да покажат колко са смели и ловки, без да имат нужда от това, крадат шноли, фиби и различни дамски аксесоари. Това са предмети, които не струват почти никакви пари, а повечето от тийнейджърките имат стабилни материални възможности, тъй като са от добри семейства и с добро образование, коментират за &bdquo;Всеки ден&quot; от Първо РПУ на МВР в столицата. Напоследък ги викали често от мола на бул. &bdquo;Ситняково&quot;, около който има 4-5 елитни училища. Тийнейджърите бягат от час, за да вилнеят по магазините, категорични са униформените.<br /> <br /> Шегата бързо се превръща в драма, когато се озоват в полицията, твърдят полицаите. Родителите им са буквално втрещени от случилото се. По-избухливите бащи дори шамаросвали наследниците си. Имало обаче и такива, които подкрепяли децата си в тези дребни кражби и приемали проблема като незначителен.<br /> <br /> Вчера на такъв инцидент се натъкна и репортер на &bdquo;Всеки ден&quot;. Две 16-годишни момичета от немската гимназия бяха спипани от униформените, докато се опитват да откраднат шапка от щанд в столичните Хали. Обяснението, което дадоха на униформените, е, че така си &bdquo;вдигат адреналина&quot;.<br /> <br /> След кратка беседа за начините да направят живота си по-интересен, полицаите пуснаха девойките да си ходят. А те от своя страна им разказаха, че техни връстници се хранят направо от щандовете в големите хранителни магазини и си хвърлят опаковките на земята. Така те влизат, ядат, без да платят, и излизат. Това не се отчита като кражба, защото баркодовете са на опаковките.<br /> <br /> Според училищните психолози основната част от живота на родните тийнейджъри минава пред компютъра или в моловете. Големите търговски центрове са издигнати в култ и да се докажат точно там е най-доброто, което могат да направят. Психолозите са категорични, че това може да се промени само с помощта на родителите, тъй като тези деца живеят в паралелна реалност.&nbsp;/БЛИЦ