Ужасяващо! Убасуте - традиция с човешки жертвоприношения в името на семейството, има я и днес
В годините на суша и глад многобройните семейства трудно се изхранвали, затова по-възрастните членове се жертвали
В резултат на твърде малко или твърде много дъждове, болести по растенията и вредители, реколтата е била унищожавана и по този начин семействата губели своята прехрана. За да намалят броя на гърлата за хранене, японците предприемали драстични, но необходими мерки срещу сигурната смърт. Семейството избира един от по-възрастните членове като жертва. Най-често това били възрастните майки. Синът качвал майка си на гърба и я водел на върха на планината, като по пътя оставял клонки от дървета.
Оставянето на следа след себе си било поради две причини – първата, съвсем практична причина, е, за да знае откъде да мине на връщане, а втората е да се покаже, че изоставеният човек е съгласен да участва в ритуала и няма да се върне по пътя към дома, въпреки че той е обозначен.
След като възрастният човек бил оставен в планината, той не правел нищо друго освен да чака смъртта си. Тя идвала скоро с глада, дехидратацията, студа или комбинацията от всичко това, но както може да се предположи - била бавна и мъчителна.
Не е задължително възрастният човек да бъде изоставен в планината. Според разкази някои от хората били изоставяни в гъсти гори. Идеята на убасуте се корени в това, човекът да бъде оставен на място, където няма храна, покрив или достъп до други хора и да се гарантира смъртта на пожертвалия се.
Много истории, подкрепящи тази легенда, са разказани през годините, но все пак няма доказателства, че това е бил наистина практикуван ритуал сред японците.
През 2015 г. японецът Катсуо Куракава признава, че е извършил убасуте. Семейството му губи покрива над главата си след катастрофалните земетресение и цунами през 2011 г., предизвикали аварията в АЕЦ "Фукушима". Сестрата на Катсуо е тежко ранена, вследствие на което губи способността си да ходи.
„Не можехме да живеем в къщата си след природното бедствие, а сестра ми се превърна в товар.“ Куракава транспортира сестра си до изоставена местност, дава й малко храна и я оставя там да умре.
Тази нехуманна практика звучи немислимо, но въпреки че може и да не е била често прилагана традиция сред японците в миналото, тя все пак е съществувала и продължава да се прилага и до днес. Катсуо Куракава е само един от стотиците примери, които живеят сред нас.
Последвайте ни
0 Коментара: