Дъщерната фирма на Google „Алфабет Инк” обяви, че ще блокира достъпа на сайтовете,предоставящи фалшива информация. Чрез заплахата за ограничено ползвателство на „АдСенс” – софтуерът за продажба на реклама в търсачката, уебсайтовете няма да могат да промотират себе си или продуктите си.
По този начин корпорацията се надява да стимулира премахването на некоректна информацияот виртуалното пространство.

„Планираме да рестриктираме показването на реклами, които предлагат подвеждащи или фалшиви данни или прикриват информация, свързана със собственика, публикуваното от него съдържание и първоначалните цели на конкретната уеб компания”, поясни говорител на Google, цитиран от Нова телевизия.

Промяната в политиката на компанията се реализира благодарение на все по-ожесточения дебат за това колко голяма е отговорността на технологичните компании да следят за точността на съдържанието. Особено предвид все по-големия дял хора, които предпочитат да следят новините през социални мрежи и онлайн медии, отколкото през традиционни източници на информация.

В последните дни Facebook също беше многократно критикувана за разпространяването на неверни статии, насърчаващи избора на Тръмп за президент. Зукърбърг обаче отряза сайтът да е повлиял по какъвто и да било начин на изборите.