Москва сериозно проучва възможността за прокопаване на тунел под Керченския пролив, който да замени моста, който е цел на украинските сили за отбрана. Кремъл разбира, че мостът няма да издържи и украинските въоръжени сили ще стигнат до Азовско море

Това се обсъжда в материал на военния портал Defense Express. 

Поради факта, че сегашните възможности на Руската федерация позволяват само финансирането на този проект, а не технологичното реализиране, основната идея е да се привлекат китайски компании, които трябва да го изградят. 

"Кремъл е абсолютно несигурен, че Кримският мост ще устои. В противен случай такъв проект изобщо нямаше да бъде разглеждан. Тъй като прогнозната цена на създаването на подземен тунел под Керченския проток е от 5 милиарда долара", пише изданието.

В същото време анализаторите припомнят, че според различни източници за създаването на Кримския мост на Руската федерация са похарчени от 3,6 до 5 милиарда долара.

Изданието предполага също, че руските планове за изграждане на тунел са с дългосрочна перспектива. Тоест, или в Москва смятат, че войната ще продължи още десетки години. Или вече нанесените щети са толкова тежки, че не може да бъдат отстранени и мостът вече не може да се използва пълноценно. 

Или оценката на последствията от повтарящите се атаки, или просто естествените процеси, ще доведат до подобен ефект.

Освен това създаването на такъв мащабен проект под заплахата от възможни атаки от страна на Украйна като цяло свежда всички възможни варианти за завършване на проекта само до следвоенна перспектива.

А това вече говори за друг повече от важен аспект за това, какво Кремъл мисли за статута на окупираните територии. 

Това означава, че според оценките в Москва те няма да имат сух маршрут по Азовско море, още по-малко коридор към Молдова и Румъния през Одеса, както беше планирано преди инвазията.

В противен случай просто няма смисъл да се харчат тези огромни суми пари. Особено в контекста на санкциите срещу руската икономика и преминаването ѝ във военен режим. Очевидно в Кремъл очакват, че ще запазят контрола над Крим.

Изпълнението на строителството на тунела се базира единствено на сътрудничество с Китай, по-точно с държавната China Railway Construction Corporation (CRCC). 

Но както показват документи, изтекли в медиите, CRCC е готова да участва само при пълна конфиденциалност и участие под прикритието на друго юридическо лице, което се обяснява с непризнаването на анексирането на Крим от страна на Пекин. 

Условието за поверителност обаче вече е нарушено и най-малкото вече може да доведе до усложнения в преговорите.

Както УНИАН съобщи, руски и китайски бизнесмени, свързани с правителството, проведоха тайни дискусии относно плановете за изграждане на подводния тунел, свързващ Русия с окупирания Крим. 

Те се надяват да създадат транспортен маршрут, който да бъде защитен от атаките на Украйна.

Разговорите подчертават решимостта на Русия да запази контрола над полуострова, който тя незаконно анексира през 2014 г., както и нарастващата зависимост на Москва от Китай за глобална подкрепа, пише The ​​Washington Post.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук