Който “полива” обилно яденето си с алкохол или глътва една ракия след това, трябва да знае, че ще храносмила по-бавно. Това твърди швейцарски научен екип след експеримент, проведен с доброволци.

Учените дали на 20 души на възраст между 23 и 58 години по 200 г топено сирене и 100 г хляб. Част от участниците в експеримента поели с храната чаша бяло вино, други – същото количество черен чай. 90 минути след яденето една част глътнали чашка ракия, а другата – вода. За да разберат колко бързо се преработва храната от организма, изследователите предварително маркирали сиренето със специални молекули. Чрез тест на дъха те проследили разграждането на тези молекули и съответно скоростта на храносмилането.

И това е интересно: 7 комбинации за възстановяване на киселинно-алкалния баланс - четете още полезни новини на zdrave.to

Резултатът: Тези, които пили вино, храносмелили значително по-бавно от колегите си с чая. А чашката ракия удължила допълнително процеса. Най-бързо преработили храната участниците, които не поели нито вино, нито ракия.

Алкохолът отпуска коремната мускулатура, пише в. “Ди Велт”, който съобщава новината, и затова намалява чувството на тежест от преяждане. Но в същото време се отразява негативно на скоростта на храносмилането, убедени са учените от университетската болница в Цюрих с ръководител Марк Фокс. Дългосрочно погледнато, хората, които пият алкохол по време на хранене, ще страдат повече от храносмилателни смущения. Резултатите от изследването са публикувани в сп. “British Medical Journal“.