Електронното пациентско досие да се достъпва чрез QR код, предлагат от Министерството на здравеопазването с промени в Наредбата за функционирането на Националната здравно-информационна система (НЗИС). Предложенията за промени са публикувани на уебстраницата на ведомството за обществено обсъждане.

Към момента е-досието може да бъде достъпено само с е-подпис или ПИК на НАП.

С предложенията се създава възможност практически всеки гражданин, който притежава смартфон или таблет, да осъществява мобилен достъп до своето електронно здравно досие чрез активиране на специално потребителско мобилно приложение „еЗдраве“ за достъп до електронното си здравно досие (еднократно сдвояване на досието с мобилното приложение) на мобилното си устройство.

Сдвояването може да стане по един от следните начини: лично, чрез оправомощени служители в съответната регионална здравна инспекция (РЗИ) или районна здравноосигурителна каса (РЗОК) по постоянен или настоящ адрес, в офисите на „Информационно обслужване“ АД, а при техническа възможност – и чрез избрания общопрактикуващ лекар.

Сдвояването става чрез изтегляне на QR код, който се сканира в мобилното устройство на гражданина, чрез което той достъпва своето електронно здравно досие. Сдвояването чрез оправомощено служебно лице се предоставя на място и безвъзмездно.

С кода гражданинът достъпва първоначално своето електронно здравно досие, което автоматично му дава възможност за многократен последващ мобилен достъп по общия ред за ползване на мобилното приложение съобразно приетите и публикувани правила и политики. Не се налага изпълнението на последващи технически процедури за поддържане на достъпа.

Предлаганата система за достъп не изисква специални технически познания нито за гражданите, нито за извършващите сдвояването, тъй като на практика не се отличава от обичайните технически решения при масово използваните приложения, включително на битово ниво, отбелязват от МЗ.

Предвижда се личните лекари и отговорните служители в РЗИ и РЗОК

да получат техническа помощ за изпълнението на наредбата, изразяваща се в достъп до видеоуроци, а при възникнали въпроси и затруднения въпросите да могат да бъдат отправени към контактен център, работещ в режим 24 часа в денонощието 7 дни в седмицата, уточняват още от ведомството.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук