Популярната дерматоложка д-р Снежана Атанасова стана жертва на измамна реклама, разпространявана в социалните мрежи. В нея се твърди, че тя е открила изключително ефективен препарат за лечение на гъбички.

Във Facebook се завъртя подправено видео, в което изглежда, че д-р Атанасова обяснява защо гъбичните инфекции се завръщат въпреки лечението с кремове, спрейове и лакове.

Във видеото ѝ се приписват думи като: "Гъбичките по ноктите няма да изчезнат сами, външно третиране няма да реши проблема, то само маскира симптомите... Ще ви покажа метод, който ще ви избави от гъбичките завинаги".

След разпространението на фалшивото съдържание, д-р Атанасова реагира незабавно, като публикува официална позиция на страниците си в социалните мрежи:

"В социалните мрежи се разпространява рекламен видеоклип с мое участие, в който препоръчвам лекарствен продукт с антимикотично (против гъбички) действие.

Искам абсолютно ясно да заявя – това е фейк, създаден с помощта на изкуствен интелект, без мое съгласие! Никога не съм рекламирала и не бих рекламирала лекарствен продукт с цел търговска печалба. Това видео е манипулирано и напълно невярно. Не купувайте това "лекарство" – Promicil!

Ако се натъкнете на това подвеждащо съдържание, моля, докладвайте за него незабавно. Бъдете бдителни и не се доверявайте на непроверена информация онлайн".

Случаят с фалшивата реклама отново повдига въпроса за опасностите от подвеждащо съдържание, създадено с изкуствен интелект, и необходимостта от повишено внимание при онлайн рекламите.

В социалните мрежи, предимно във Facebook, периодично се появяват подобни фейк реклами, използващи образите на популярни личности. Често тези измами са насочени към продажба на съмнителни продукти. Това показва нуждата от засилени мерки срещу дигиталните манипулации и повишаване на осведомеността сред интернет потребителите.