Ограничителните мерки във връзка с пандемията от Ковид-19 предизвикаха езикови проблеми сред децата във Великобритания, защото те дълго бяха лишени от социални контакти и практика, необходима за разширяване на речника, съобщи Би Би Си.

Изследването е извършено от Фондацията за образователни фондове.

По време на пандемията броят на децата на четири и пет години, които се нуждаят от помощ в изучаването на английски, се е увеличил. По-голямата част от учителите (76%) от общо 58 000 основни училища във Великобритания са посочили, че децата, които са започнали училище през септември 2020 г., се нуждаят от повече комуникационна подкрепа.

96% са загрижени за нивото на речево развитие на учениците, тъй като това може да повлияе отрицателно на процеса на усвояване на знания в дългосрочен план.

Изследването също така установи, че заради по-редките срещи с баби и дядовци, социалното дистанциране, липсата на игра с други малчугани и носенето на маски на улицата децата сапо-малко податливи на речево общуване.