Готви се монопол! Енерго-Про в схема за придобиването на ЧЕЗ!
От наши източници разбрахме, че за да избегне евентуален конфликт с държавните институции и правораздавателните органи в България, чехите от „Енерго-про“ са избрали да участват в процедурата по придобиване чрез холдинга „Еленилто“ – собственост на израелски граждани, който упражнява дейност в сферата на нефтодобива и минералните горива и оперира на 3 континента – Африка, Америка и Европа. Този холдинг от своя страна има бизнес отношения с българската „Мост Енерджи“ АД в качеството си на търговец на електроенергия на свободния пазар.
Към настоящия момент „Мост Енерджи“ АД е в изключително лошо финансово състояние. Наскоро дори бе изключена от балансиращата група на „Акспо България“ ЕАД /един от най-големите и реномирани търговци на електроенергия на територията на България/. Причината за това е генерираният небаланс в размер на 10 000 мвтч и натрупаните финансови задължения.
Фирмата дължи повече от 10 000 000 лв на НЕК. „Мост Енерджи“ ЕАД има огромни задължения към своите доставчици и контрагенти, не се ползва с добра репутация в бранша и на практика почти е изправена пред фалит.
Друго любопитно по темата е свързано с г-н Алексей Истатков,който е скритият съдружник в споменатото дружество и по-интересното е свързано с неговата съпруга – Екатерина Истаткова, която през 2014 година е била изпълнителен директор на НЕК. Името на тази дама бе замесено в грандиозен скандал, свързан с неправомерна продажба на 2,3 милиона мвтч електрическа енергия от ВЕЦ-ове на изключително ниска непазарна цена, както и проблемни договори, сключени еднолично от нея за продажба на евтин ток на избрани от нея фирми, игнорирайки задължителната тръжна процедура. След тези скандали около нейното име тя бе отстранена от длъжност.
Всички тези данни подсказват, че вероятно гореспоменатите фирми се опитват да прикрият явния интерес на „Енерго-про“. Реално, ако „Енерго-про“ изкупи всички активи на „ЧЕЗ“, той ще се превърне в монополист на пазара на електроенергия в България с повече от 2/3 пазарен дял.
Големият пазарен дял на една такава новообразувана компания увеличава неимоверно риска от злоупотреба с господстващо положение.
Последвайте ни
0 Коментара: