Съд посочи как ни лъжат в магазините за цената на кашкавала и още 10 продукта! Четете внимателно!
ВКС потвърди с окончателно решение колективен иск срещу търговска верига за хранителни стоки, която е заблуждавала клиенти
Проверка на контролния орган в няколко обекта на въпросната верига установи, че потребителите може да заплатят с до 4 лв. над обявената върху опаковката цена при покупка на предварителни разфасовки на млечни продукти. Предпоставка за това е разминаването между цената върху продуктовата опаковка, която обикновено ориентира клиента при вземането му на решение за покупка, и посочената на рафта цена, която се маркира на касата и в общия случай е с около два лева по-висока. Например, при поставена върху вакуумната опаковка на кашкавал цена 12,29 лв. за килограм и 2,26 лв. за разфасовка от 192 г маркираната на касата цена за килограм е 14,34 лв. и 2,76 лв. за количеството в опаковката. Това означава, че потребителят ще плати за килограм с над 2 лв. повече, отколкото очаква.
Нарушението е констатирано за около десет вида от изложените на щанда продукти, от които към момента на проверките са били налични близо общо 200 разфасовки. В някои случаи дори е установено, че върху опаковките на предварителни разфасовки от един вид продукт е поставена различна цена за килограм.
Друго регистрирано нарушение при този търговец е обявяването на по-ниски цени на щанда от маркираните на касата.
Комисията е забранила описаните нелоялни практики със заповед, потвърдена от съда. Нова проверка след влизането в сила на разпоредбата показва, че търговецът продължава да извършва същите нарушения. Следващата предприета от КЗП стъпка е завеждането на колективния иск. С потвърждаването му ВКС задължава търговеца да не прилага в бъдеще тези практики. Решението на ВКС е публикувано на официалната интернет страница на КЗП.
Съвети към потребителите:
Сравнявайте цената върху опаковката с тази на щанда.
Следете маркирането на продуктите на касата.
При две различни цени за една и съща стока или маркирането на по-висока от обявената цена, поискайте разяснения. Съмнявате ли се за заблуда, откажете се от покупката.
Препоръки към търговците:
Не се допускат две различни цени за една и съща стока в търговския обект.
Маркираната на касата цена трябва да съвпада с предварително обявената.
Цените на предварителните разфасовки се поставят върху опаковките или в непосредствена близост, отнасят се за съответната мерна единица и разфасовката, ако е различна от нея, или за брой.
Последвайте ни
Името на веригата кажете. Как да се ориентирам като потребител коя верига е, за да не ходя да пазарувам от нея. Защо ги криете? Какво ми носи като информация тази новина тогава?
Решат ли да те излъжат на касата в магазина и одитор да си водиш с теб, пак ще ти чукнат лимони вместо картофи.
Ами напишете и името на тази верига, след като е доказано нарушението и! Това е достатъчно наказание - да не купуват хората от тях!
Коя е тая шибана верига бе?
При влязло в сила решение на съда за чий к-р крилете името на веригата?
Мен ме дразни това че пишат цена за 100гр. Пример: "Купете си супер луканака само за 2.70 за 100гр. Бе ваща м........ що не кажете направо 27 лева а?
На мен ми се случи същото вчера, в хипер маркетна бул.България! Там той е най-големия, и първия от веригата в БГ!
То не е само една верига, това е практика на много супермаркети. Но да, можеше да им изтипосат името.
Аман от тъпанарски статии ! Имало нарушения ! КЪДЕ ? На Луната вероятно ! Никаква полза от статията ви , когато на съм наясно къде и с кого се случва, за да мога адекватно да реагирам . Оповестявайте нарушителите ,за да можем ние клиентите да ги накажем, с това да не пазаруваме от тях .
като крадеш на едро -получаваш препоръки,а ако откраднеш един хляб-затвор!!! Кой не скача е червин!!!
аз лично 2 пъти съм хващал Фантастико за разлика в цени на щанд и каса.
Аз съм имал този проблем в !-маркет също с кашкавал Перник,Изток! Също една дърта накъдрена продавачка вместо 1 салата калкулира 3,фъстъци от 7лв ги калкулира за 19,99лв ,с остатъка после си купува шоколадови бонбони и алкохол на двама нейни познати бабаити,не знам защо я държат години наред,кошмара е тотален,гони клиенти,управителката мълчи стресирана!Моля икономическа полиция да я провери,защото явно от маркета си затварят очите!
За Кауфланд става дума те наскоро и с кантарите лъжеха с пластмасовата подложка
Каква комисия сте щом и вие криете коя е веригата и аз сега си мисля че вие също имате интерес да премълчавате това . КАК ДА ВИ ВЯРВАМ ?
Кой е собственика на магазина,продавачката е работник който изпълнява това което му каже работодателя! Умната !
В българия е така.Кой кого прекара сърдене няма. Хубава работа,ама Балканска.
ПЕНСИОНИРАНИЯТ ФАТМАК И ЧЕХЪЛ РУМЕН РАДЕВ НАБЕДЕН ЗА ПРЕЗИДЕНТ КАКВО ИЗСУМТЯ ПО ВЪПРОСА ИЛИ ПРЕДПОЧИТА ДА ЛИЖЕ ШУНДАТА НА КУРНЕЛИЯ
От решението на съда става ясно, че сигнал е подаден срещу магазин „Т-М.“, който се намира в Търговски център „Фрапе“ (Пловдив). Там потребител купил кашкавал и е установил, че при обявена върху опаковката цена за 1 кг - 10.89 лв. е заплатил маркирана в касовия бон цена за 1 кг - 12.79 лв. Цитат от ИНВЕСТОР.БГ
Т Маркет. Пише за магазин в търг. ценър Фрапе
Такова нещо ми се е случвало в Тмаркет! Дали са те?
Фантастико!
била също
Живея във Варна и мога със сигурност да го потвърдя за магазините на СБА. Някои от тях по-рано бяха към веригата "Бурлекс" и там се мамеше на поразия. След като преминаха към СБА, гнусната практика се запази! Лично аз невенаж съм забелязвал несъответствия на цената на рафта и онази, която се таксува на касата. Търсил съм обяснения от управителя ( обикновено е младо момче, или момиче) и след разправия си вземат стоката обратно. Но съм забелязвал и касови бележки на други познати, които не са били внимателни и са им взели парите. Въобще не знам по принцип дали е така с други търговски вериги, но в СБА измамата е утвърдена практика.
В Билла враца гореописаното е редовна практика
В тиквовата държава е така. Институциите защитават и търговските вериги и чез, ивн, мобилните оператори. С една дума всички, които мамят народа. Защото получават комисионни от тях. Медиите от време на време подхвърлят някоя статия, за прах в очите на хората и уж демонстрират загриженост. Вън гроб от властта.
проблема за съжаление не е от веригата, а от матряла...Това става двупосочно когато е имало промо или ще има. Нарязаните парчета трябва да се преетикират...Но матряла или го мързи или има друга работа и зарязва проблема...Случвало ми се е в повечето вериги...и да ВИНАГИ си проверявам бележките защото грешките повечето неумишлени често се срещат...Най-изгодното от тази схема беше като купих едно колело на сина ми на етикета 110лева на касата 70...:-) Явно го бяха подготвили за себе си , но ги изненадах :-)
Проблемът е международен- В Италия маг. РАМ фанта на рафта ,89Е на касата 1,15Е след справка с Управителя коригираха цената на рафта ,но и ми върнаха разликата!
Ето нещо по-важно от името на фирмата: Има решение на БЪЛГАРСКИ СЪД, което задължава въпросната фирма да преустанови тази практика. Авторитетът и решенията на българския съд не правят впечатление на никого! Негласният коментар на фирмата е: "И какво от това, че някакъв съд на някаква територия, която не може да се нарече държава, издал някакво решение. Майната му!" И продължава със същата кражба! Краде милиони! Е, и? Следва ново решение, вече на Върховния съд на Република България. И какво е то? Очаквате фирмата да понесе някакви наказания, заради арогантното неизпълнение на решение на български съд? Очаквате затвор за крадците? Очаквате глоби в размер на милиони, както и по света?! Нееее. Нали се разбрахме, че това е само територия, която не може да се нарече държава! Върховният съд просто излиза със същото решение на предишния съд и казва: "Молим, Ви, господа Крадци, спрете да крадете, че вече е много явно!" Как мислите - ще спрат ли?
В Никола Козлево в магазина на кмета също има разминаване между цената на стоката и щанда.Казваме на продавачлите и пак си продължават да ни лъжат.
всичките вериги
Т-маркет е магазинът. По другите сайте си го пишат
Докато не започне да се прекратява разрешителното за търговска дейност на фирмата, в която са установени нередности /независимо в цена, тегло, съставки на продуктите, шрифт на етикета/, нищо няма да се промени, само ще си лаем, "кервана" ще продължава да си върви. Нооооооо.... Няма воля.. Както беше казал някой по-горе - няма Държава. Интересно, нали контролните органи пазаруват от тези магазини?! Защо не ги е еня?!
На мен ми се е случвало в Кауфланд при покупка на луканка. Обяснението на служителката беше, че етикетът на продукта бил препоръчан от фирмата производител, а истинската цена била на рафта?!?
Искахме да няма Държава.А да има конкуренция.Е,ето ви в пълен обем.Вериги лот чужденци.Паричките навън,на Ганъо среден пръст,и рога и копита опаковани в лъскав амбалаж.Преди било мнооого зле!Защото нямало по двеста вида салам, кашкавал,и други храни.Е,как да има,след като БДС-Български Държавен Стандарт,е със железни изисквания.Кашкавал,само от натурални продукти,и точна технология.В резултат; Витоша- от краве мляко,и Балкански от овче.Друго няма!А и не може да се измисли.Сега измислят и кръщават на. Поразия.А всичкото боклук!Скъпо,но боклук.Франсетата, защото са глупави и не мислят за здравето на населението,са вкарали простичък закон.ВСИЧКИ ВЕРИГИ,са задължени да продават минимум 60% гр.стоки производство на французина,в радиус от 180 километра от местните производители.Ходи да лъжеш и преопаковаш.Местните производители,ще те одерат жив.Защото им съсипваш името.И то в съда.За подобна тарикатщина а,там ще ги одрусат със милиони евро.Бе да им мигне окото!У нас съд им препоръчва. Да прекратят с тази практика!? Мародерстват, хептен те вземат за стадо.И то овче.Не че сме друго,се!
Често претеглям закупената стока от Кауфланд Билла и Лидъл с моята везна и винаги излиза точно до грам, така че за мен това е невярна новина.
Във Фантастико лично съм ги засичала поне 3 пъти. Много граждани също са имали разправия за същото. В същият магазин на Бъкстон, слагаха така цените, че 1 не се виждаше, и клиентът остава с впечетление ,че стоката не ,!6 лв, а е само 6 лв. След пореден скандал това мисля, че го оправиха. Собственикът е българин. Мисля, че където са българи най много ни лъжат. От Била и Лидл са много доволна.
Коя е тая шибана верига бе?
Е такова защото въпросната верига не си е платила на поръчковите психично болни съдийки от търговско отделение.