Вероятно ще са необходими трилиони долари, инжектирани в световната икономика и от 30 до 40 години, за да се заменят всички превозни средства, задвижвани с горива на изкопаема основа, с електрически, ако приемем, че можем да намерим минералите и компонентите за производството на батериите, пише Мейкър С. Марк в  theguardian.com, цитиран от "Труд".

Ако някой предложи решение на един „екзистенциален проблем“, което няма шанс за успех, трябва ли да бъдем принудени да приемем проблема сериозно?

Ако паникьорите за климата наистина вярват, че има климатична извънредна ситуация, тогава те трябва да могат да отговорят на първия основен въпрос за „плана“. Дали техните числата в този план са дори малко постижими? Запомнете какво ни крещят те - че имаме само дванадесет години, преди всички да умрем от „промените на климата, причинени от човека“.

За да отговорим на този въпрос, нека разделим онази част от плана с най-основния математически проблем: можем ли да заменим 25%, 50% или 75% от движещите се коли по пътищата за десет години? За да разберем тази теоретична възможност, ще опростим това до колко години ще ни отнеме да заменим всички превозни средства по пътищата в САЩ.

Да започнем с това колко превозни средства има по пътищата днес в САЩ. Според статистиката през 2020 г. те са били 286 млн. Ще закръгля това на 300 млн., за да опростя математиката.

Колко общо превозни средства се продават всяка година в САЩ? Статистиката казва, че те са средно малко по-малко от 15 млн. превозни средства, които се продават в САЩ всяка година (ако приемем, че продадените превозни средства и производственият капацитет са взаимно свързани).

Колко електрически превозни средства се произвеждат в САЩ? Статистиката казва, че произвеждаме по-малко от 1 млн. Ще закръгля тази цифра на 1 млн. в моите изчисления.

Простият математически проблем е колко години ще ни отнеме да заменим всички автомобили в САЩ с електрически превозни средства (общо в САЩ и закръглено нагоре/при среден производствен обем на година)?

Това са 300 млн. (15 млн.) за година = 20 години. Това предполага две важни неща: първо, няма никакви нови добавки в икономиката на водачите и превозните средства. И второто е дали можем да преобразуваме цялото производство в електрически превозни средства за една нощ.

Ако вярвате, че всички ние ще умрем след 12 години, ние сме закъснели с цели 8 години да преминем навсякъде към електрически превозни средства, дори ако основните предположения са възможни.

Тази проста математическа задача показва, че хората, които крещят най-силно, нямат сериозно решение на екзистенциалния проблем за „промените на климата, причинени от човека“. Автомобилната ситуация в САЩ сама по себе си не може да бъде разрешена за 12 години, да не говорим за 10 години.

И ето къде математиката става малко по-забавна:

Ако в момента произвеждаме по 1 млн. електрически превозни средства годишно и се борим да набавим материалите за тях, за да достигнем това число, какъв е максималният брой електрически превозни средства, които можем да произведем без никаква „вълшебна пръчка“?

Ще бъда щедър и ще кажа, че в най-добрия случай ние можем да очакваме да утроим нашето производство до 3 млн. годишно.

Ако се нуждаем от 300 милиона автомобили, и те трябва да бъдат произведени (300 млн. /3 млн. за година = 100 години), това означава, че ще са необходими 100 години само за да сменим всички превозни средства по пътищата. Компаниите вече се борят да набавят необходимите минерали за батериите. Когато се опитаме да преминем от 1 млн. на 2 млн., ще стане по-лошо и по-скъпо. Дори не мога да си представя разходите и въздействието върху околната среда от опитите за преминаване от 2 млн. на 3 млн. Моята прогноза е, че след 10 години най-доброто, на което можем да се надяваме да постигнем в САЩ, е замяната между 10% и 15% от превозните средства по пътищата с електрически превозни средства.

Несериозните хора, които не могат да направят тази елементарна математика, определено не могат да разберат сложната наука, свързана с изучаването на климата. Числата никога не лъжат. Тяхното решение няма да реши „климатичния проблем, създаден от човека“, без магическата пръчка, която да замени всяко превозно средство в САЩ за едно или дори за две поколения.

Членовете на администрацията на Байдън започнаха да казват, че се нуждаем от болката, за да победим. Сега ви демонстрирам, че не е възможно да се произведат достатъчно превозни средства за 12 или дори и за 25 години. Следователно, това определено е болка и няма никаква печалба. Като унищожават индустрията за изкопаеми горива в САЩ, тази администрация изглежда наистина е решила да унищожи икономиката на САЩ отвътре.

Но защо те прокарват този дневен ред и това нелепо решение? Ако вярвате, че „причинената от човека климатична катастрофа“ е вече зад ъгъла, как на това ще помогне унищожаването на САЩ и на световната икономика? Простият отговор е че „няма да може“. САЩ са най-иновативната нация в историята на света. Ако нас ни извадят от това уравнение, сериозните проблеми пак няма да могат да бъдат решени.

За тези, които казват, че глобалистите имат план, мога да ви уверя въз основа на тази математика на високо ниво, че те нямат никакъв сериозен план за справяне с „промените на климата, причинени от човека“, ако наистина вярват в това. 

Вероятно ще са необходими трилиони долари, инжектирани в световната икономика и от 30 до 40 години, за да се заменят всички превозни средства, задвижвани с горива на изкопаема основа, с електрически, ако приемем, че можем да намерим минералите и компонентите за производството на батериите.

Без вълшебната пръчка, споменавана многократно от глобалистите, няма начин да бъдат произведени достатъчно електрически превозни средства, които да променят нещата. Тогава истинският въпрос, който трябва да се зададе, е защо те настояват да преминат към електрически превозни средства (това няма да помогне след време), за да решат този „екзистенциален проблем“? Мисля, че трябва да „проследим парите“, за да разберем.

Лично аз ще продължа работата по математическите проблеми и истинската наука, за да разсея мита за „промените на климата, причинени от човека“. Препоръчвам да не се слушат хората, които не желаят или не могат да решат основни математически задачи, когато решават тази така наречена криза. Несериозните решения няма да помогнат с нищо за един несериозен проблем.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук