По примера на истинските медии и „Дневник“ на Иво Прокопиев реши да направи годишен обзор на събитията интервюирайки различни политолози, философии и прочее авторитети. По закона на Фабриката за фалшиви новини, обаче дори тези интервюта трябва да произвеждат манипулации с техния основание враг Делян Пеевски, пише "Монитор".

Паралелно с намаляване броя на читателите си, обаче и „Дневник“ явно снижава стандартите, пък дори и тези за произвеждането на качествена фалшива новина.

В интервюто с преводача Георги Гочев, той анализира скандала с роднинските назначения на депутата от ГЕРБ Делян Добрев. Размислите му са изцяло в посока шуробаджанащина и как тя е предпоставка към голяма корупция, съответно ражда сполучливото заглавие „Делян Малки е първата крачка към Делян Велики“. Само съвпадението с малкото име е причина за „Дневник“ да залепи снимка на Делян Пеевски и така да създаде манипулацията, че интервюираният говори за депутата от ДПС и издател на "Телеграф" и "Монитор". Дори откровено жълтите медии не си позволяват подобна ниско качествено фабрикуване на фалшиви новини.

За да наваксат с норматива от фалшиви новини с марката „Пеевски“ от „Фрогнюз“ на ченгето от ДС Огнян Стефанов пък препечатват манипулация изработена именно в ченгесарската стилистика на бившите комунистически тайни служби. Пеевски овладявал Българската агенция за експортно застраховане, понеже в държавната компания сменили ръководството. За новите назначения са подбрани манипулативни данни от биографиите им и в стила на Гьобелс, без никакви доказателства е посочено, че всеки от тях бил свързан с Пеевски. На финала се посочва, че даже и самият министър, който е принципал на предприятието бил близък до издателя на "Телеграф" и "Монитор" – близост, която всъщност е само във фантазиите авторите на Фабриката за фалшиви новини. Но – така да се каже – ако бяха писали статия дори за Бистришките баби сигурно щяха да си измислят причина да посочат, че Пеевски е техен внук.

Анализ в стил „пълната наполовина бутилка всъщност е полупразна“ пък поднася българската секция на „Дойче веле“. Тонът на статията е очакван, както е очаквано и намесването на името на Делян Пеевски. Причината обаче не е, че депутатът и издател на "Телеграф" и "Монитор" има нещо общо с темата на т.нар. обзор „годината на празното столче“ извън имагинерната връзка, зададена от спуснатите от задкулисието опорни точки, а че авторът е репортерка, утвърдила се вече като основен глас на Фабриката за фалшиви новини.

Същата журналистка освен за хостваната от „Икономедия“ „Медиапул“, където се води на работа, пише и за българската секция на „Дойче веле“, а отделно води предаване и в телевизия BiT, чиито основни лица са щедро спонсорирани от банкера-беглец Цветан Василев. На този фон далеч не е изненадващо, че обзорът всъщност представлява тюрлюгювеч от намятани тезиси, чиято основна цел е да се внуши, че макар и да е отишла с 4 места напред в сравнение с миналата година, свободата на словото в България всъщност се влошава. А като пример се дава измислената от самата Фабрика за фалшиви новини драма с разпространението на „Прас Прес“, за която Христо Комарницки - карикатуристът на заплата при Газовия барон Сашо Дончев, набеди Пеевски.

Въпреки че Пеевски няма нищо общо с разпространението на вестниците в страната. И въпреки че проблем с разпространението на „Прас Прес“ не само нямаше, а вестничето дори застояваше на купчини по реповете заради липса на интерес към него. Това, разбира се, не е описано в обзора, но за сметка на това авторът му „блесва“ с материал и в основната си месторабота - „Медуапул“, където преповтаря подобни опорни точки, но с помощта на говорещи глави. Познайте коя е една от тях. Бинго! Христо Комарницки.