The Sunday Express: Бомбата на ЕС или как Брюксел и лейбъристите „планират да превърнат Англия и Франция в нов регион
В четвъртък британският парламент гласува за удължаване на действието на Член 50-ти от Лисабонския договор. Това се случи след като проектът на Мей за сделка по Брекзит за втори път в началото на отминалата седмица бе отхвърлен от депутатите. Това накара премиера да мине към следващия вариант – да настоява за удължаването му до 30 юни, ако през новата седмица парламентаристите одобрят развод и сделка във вторник. В събота сутринта обаче източници от Брюксел са разкрили, че ЕС-лидерите ще отхвърлят всеки опит на г-жа Мей да приключи с напускането на Великобритания до тази дата. По данни на вътрешен човек, започнат с преговорите по Брекзит, лидерите на Евросъюза, под ръководството на Доналд Туск, председателя на Европейския съвет, само ще приемат „продължително удължаване на действието на Член 50-ти“. Те се страхуват, че на континента ще ги обвинят за невъзможността да отпадне варианта без сделка. Мнозина от най-влиятелните лидери, включително и Ангела Меркел, и Еманюел Макрон, „нямат вяра“ в способностите на Тереза Мей да си осигури подкрепата на Камарата на общините за мразената от тях нейна сделка по Брекзит. За тях единствен път да се избегне вариантът „без сделка“ е като се удължи срокът на преговорите и така се даде на премиера „достатъчно време да постигне консенсус с Уестминстър“
И докато г-н Туск води Ес към заговор, според който трябва да се отхвърлят кратките срокове и да се накаже Тереза Мей, на повърхността се появява друг заговор на Брюксел, според който „Обединеното кралство трябва да бъде заличено от картата“. През 2011-та висше поставени представители в средите на консерваторите бяха разкрили подробности от ЕС-план „ да се промени физиономията на Великобритания“, като се поотреже малко от нея, за да се създаде нов регион, разположен от двете страни на Канала. Ако бъде одобрен този вариант ще обедини южна Англия и северна Франция в територия, наречена „АркаМанш“ със собствено знаме. Ерик Пиклс, министър от кабинета на торите, е наследил подробностите за този план от предшественика си в министерското кресло, когато в Уайтхол управляваха лейбъристите
Министърът за общините обяснява:“Лейбъристките министри хванаха мазоли докато заговорничеха с европейските бюрократи как да заличат Англия от картата и да подменят нашите исторически градчета, графства и големи градове с транснационални еврорегиони. “Огромни суми от парите на данъкоплатците се похарчиха за безсмислени проекти на суетата. Аз възнамерявам да се боря с тези планове, да спра това прахосничество и да защитя националните и местни идентичности на Англия от изграждането на империята ЕС.”
„АркаМанш“ формално стартира в 2005 година с идеята да се създадат по-тесни връзки между местните съвети в южноанглийските графства и техните партньори от северна Франция. Това е бил един от 12-те трансгранични региона, които е трябвало да бъдат създадени по т.нар. ЕС- „интеррег(съкр. От между региони – бел. ред.)“ инициатива, която е критикувана като опит да се ерозират националните идентичности. Думата „манш“ означава „ръкав“ – френското наименование за Ла Манша, на който пък във Великобритания казват Английски канал. Според официални лица, ЕС-шефовете тихо мълком са наливали в тази идея по един милиард паунда годишно от парите на данъкоплатците в регионите и в 2011 година са настоявали значително да се повиши имиджа на АркМанш, дори и да се заплатят хиляди паунди. ЕС-официалните чиновници вече са били замислили и нова „транснационална емблема“, която да се „пусне в обръщение“ в южна Англия и която нейните създатели описват като „серия от концентрични кръгове, символизиращи потока от проекти и акционери ” и "представляващи толкова много мостове между териториите ”.
Помощник от Уайтхол напада тази емблема като „цената, която се плаща, за да се унищожи знамето на Сейнт Джордж и Юниън Джак (националният флаг на Кралството. – бел. ред.). Сред планираните проекти за рекламата на „АркМанш“ е имало и серия от кръгови пътища, които да свързват северна Франция с южна Англия. На картите те са свършвали на бреговете на Канала и са се появявали отново от другата страна на френския бряг.
Подробностите се появиха само няколко дни, след като еврократите планираха да съберат още пари за брюкселските ковчежета. За този проект Найджъл Фарадж смята, че е „съвършен европроект“. И пояснява: „никой не го иска, никой не говори за него и никой не знае за какво става дума. Най-голямата му гордост е логото му, което никога няма да спечели като награда значката „Блу Питър“, и кръговите пътища през канала.“
Последвайте ни
0 Коментара: