Те може да не привличат внимание като това в Дубай и Китай с масивните им небостъргачи и градове, но все пак има голямо количество нова инфраструктура, която е на път да се появи в Европа, пише profit.bg.

Тя включва огромни железопътни проекти с километрични подземни тунели, плаващи соларни заводи, които е почти невъзможно да бъдат забелязани с просто око. Business Insider публикува най-големите инфраструктурни проекти на Стария континент.

Големият градски план на Бирмингам ще използва около 12.2 млрд. долара в идните десет години за трансформирането на централната част на британския град. Той ще бъде с 25% по-голям, ще има хиляди нови къщи и десетки хиляди нови работни места. Всичко това е част от усилията за създаване на по-зелен, по-богат и по-привлекателен за местните жители град. 

Northvolt планира да построи втори гигазавод на Tesla в Швеция, който ще произвежда батерии за електрическите коли на компанията. Заводът на стойност 4.2 млрд. долара ще произвежда стотици хиляди литиево-йонни батерии.

20-годишният Проект за градско възобновяване на Турция предвижда разрушаването на около седем милиона сгради и построяването на тяхно място на устойчиви на земетресение структури. Той започна през 2012 г. и се оценява на 400 млрд. долара.

След 17-годишен строеж Gotthard Base Tunnel беше открит в Швейцария на 1 юни 2016 г. Той е дълъг 56 км. и е най-дългият и най-дълбокият влаков тунел в света, като предлага безпрецедентна ефективност при пътуване през Алпите.

Норвегия предостави 25 млрд. долара за строежа на напълно потопен плаващ тунел под Зогнефиорд, водна маса с дълбочина над 1.2 км. и широчина 914 м. Той ще свързва две отделни области и ще бъде първият по рода си в света.



Московският международен бизнес център се строи повече от 25 години и в него са инвестирани 12 млрд. долара. Той включва много от най-високите сгради в Европа, но все още е завършен само наполовина.



Проектът Crossrail в Лондон е голямо осъвременяване на съществуващата подземна система. Това е най-големият строителен проект, предприеман някога в Европа. Той включва десет нови влакови линии и свързва 30 съществуващи гари чрез 117 км жп линии и 40 км. Тунели. Ограничен брой влакове ще започнат да се движат тази година, а системата трябва да заработи напълно през 2020 г.



Stockholm Bypass Project трябва да бъде завършен през 2025 г. и може да намали трафика в града чрез разширяване на част от Европейската магистрала, където често трафикът е засилен. Допълнителни 20 км. подземни пътища ще струват около 3.5 млрд. долара. Това ще бъде най-големият тунел близо до града, когато бъде завършен.

Проектът „Мармарай“ в Истанбул е огромен подземен железопътен тунел, който се строи повече от 12 години. Когато бъде завършен, той ще свързва двете страни на Босфора, които образуват континентална граница между Европа и Азия.

През март 2016 г. беше открит най-големият плаващ соларен завод в света, който се намира на езеро край Лондон. Той се състои от 23 000 панела, които ще захранват завод за третиране на водата, осигуряващ чиста вода на 10 милиона души в Англия.

London Array е най-големият офшорен ветропарк в света по енергийно производство. 175-те му турбини могат да произведат 630 мегавата енергия, която да захрани над 300 000 домове. В момента той по средата на строежа си, като до момента са инвестирани 2.3 млрд. долара.