Не е тайна за никого, че Facebook събира огромно количество информация за своите потребители. Малко известен факт е обаче, че социалната мрежа следи както своите активни потребители, така и онези без акаунт, пише BrightSide. Какъв е смисълът от това шпиониране?
То помага на Facebook да създава персонализирани (или таргетирани) реклами. Като следи вашата активност, социалната мрежа успява да ви покаже реклами, към които вие бихте проявили най-много интерес. 

Какво точно знае за нас? 

Много повече, отколкото предполагаме. Вашите предпочитания към реклами, адреси, телефонен номер, образование, приходи, местожителство и т.н. Всичко това може да бъде получено като информация посредством анализ на вас и вашите приятели. Нещо повече - изтриването на акаунта няма да е от полза, тъй всичко това ще се запази в базата данни на Facebook вероятно завинаги. 

Facebook следи дори онези, които нямат акаунт 

Изследване, публикувано от Белгийската комисия за защита на личните данни, показва, че Facebook следи и сайтове, посещавани дори от онези потребители, които нямат акаунт в социалната мрежа. 

Това е възможно както благодарение на т. нар. бисквитки, така и на плъгините на социалните мрежи (така например бутонът Like е вграден в много от популярните сайтове в интернет). Изследователите дори твърдят, че дори и да не си взаимодействате с която и да е Facebook услуга, пак може да бъдете следени. 

Как мога да се предпазя? 

Ако ползвате Facebook, Вики Бойкс - специалист по анализирането на данни - съветва следното: 

- Опитвайте се да не публикувате твърде много лични данни.
- Не качвайте снимки на вашите деца, особено ако са малки и все още не могат да дадат своето съгласие за това.
- Излизайте от Facebook (log out), когато не го използвате, или ползвайте друг браузър за различни дейности.
- Ползвайте приложения, блокиращи рекламите, като например Adblock Plus.
- Не инсталирайте Facebook Messenger на телефона си. Вместо това отваряйте Facebook през браузъра на телефона си и отговаряйте на съобщеният от там. 

Следващите препоръки на Business Insider пък ще са от полза на всички интернет потребители: 

·       На вашия iPhone или iPad - изберете Settings > Privacy > Advertising и активирайте опцията Limit Ad Tracking. 

·       На Android устройства изберете Settings > Google > Ads Settings и изключете Ads Personalization. 

·       В браузъра Chrom (или който и да е друг, настройките са сходни) - отворете Settings > Show advanced settings > Privacy и маркирайте кутийката до Send a “Do Not Track” request for your browsing traffic. 

Facebook (както и някои други компании) са длъжни да уважават нежеланието на потребителите да бъдат „следени“, така че тези мерки би трябвало да са достатъчни.