Мтел, част от A1 Group, стартира предварителни поръчки на флагмана на Huawei – P20 Pro. Устройството ще може да се заяви от онлайн магазина на телекома между 10 и 16 април, като първите доставки за поръчалите предварително започват на 19 април. Смартфонът е наличен в търговската мрежа на Мтел за 48,50 лева на месец или за 1 019,99 лева в брой с абонаментите планове Мтел без граници 5XL. Редовните продажби на модела в търговската мрежа на Мтел започват на 23 април.
 

Корпусът на P20 Pro е изграден от стъклени панели, с ултра тънки рамки и заоблени краища за по-удобна употреба. Дисплеят е 6.1-инчов OLED, с 2160×1080 пиксела FHD+ резолюция за повече дълбочина и наситени цветове при всякакъв тип изображения. Сензорът за пръстови отпечатъци отново заема място върху лицевата част на устройството. Новият модел на Huawei ще се предлага в три цвята – Twilight, който постига ефектно преливане на цветове благодарение на минерали в корпуса, класическия Black и елегантния Midnight Blue.
 
P20 Pro разполага с първата в света тройна камера, като тя отново е разработена в партньорство с Leica. Камерата има повече пиксели от всеки друг смартфон на пазара и включва 40 MP RGB сензор, 20 MP монохромен сензор и 8 MP сензор с телеобектив.
 
Обективите на топ модела предлагат 3х оптично и дo 5х xибpиднo увеличение, като това осигурява качествени кадри дори от по-голямо разстояние. Основната камера е с отвор на блендата f/1.8, при 20 MP той е f/1.6, а при най-малката f/2.4. Моделът е снабден с високочувствителния сензор, позволяващ заснемане на кадри при изключително ниска осветеност – ISO числото достига 102400.
 
Предната камера е 24 MP с изкуствен интелект за подобряване на изображението и с 3D портретно осветление. Комбинацията от двете осигурява перфектни селфита, които нямат нужда от допълнителна обработка. P20 Pro дава възможност и за заснемане на Slow Motion видео с 960 кадъра в секунда в HD резолюция.
 
P20 Pro е задвижван от осемядрен процесор Kirin 970 (четири 2.36 GHz ядра + четири 1.8 GHz ядра) и от допълнителен i7 копроцесор. Флагманът разполага с мощна 4000 mAh батерия, която разполага с функция за бързо зареждане.
 
За Мтел: Мтел е водеща компания на пазара на телекомуникации в България. Телекомът предоставя своите услуги на над 3,98 млн. клиенти. През 2017 година Мтел отчита приходи от 431,2 млн. евро, а сравнимата EBITDA e 130,1 млн. евро. Компанията има важна роля като двигател на икономиката и обществото с инвестиции, надхвърлящи 4 милиарда лева за последните над 20 години. Телекомът предоставя на своите клиенти мобилни и фиксирани услуги, високоскоростен интернет и цифрова телевизия. С придобиването на blizoo Мтел става една от най-големите компании в България по брой клиенти на фиксиран интернет и ТВ услуги. В началото на 2017 година телекомът навлезе и на пазара на съдържание като стартира собствени спортни ТВ канали – Mtel Sport 1 и 2. Това, заедно с водещата позиция на Мтел на мобилния пазар, утвърждава компанията като лидер в сектора на телекомуникациите в България.
 
Компанията е част от A1 Group – водещ телекомуникационен доставчик в Централна и Източна Европа с повече от 24 млн. клиенти. Към момента A1 Group оперира в седем държави: Австрия (А1), България (Мтел), Беларус (velcom), Хърватия (Vipnet), Словения (A1 Slovenia), Сърбия (Vip mobile) и Македония (one.Vip). Приходите на A1 Group за 2017 година са 4,38 милиарда евро, а сравнимата EBITDA e 1,4 милиарда евро. Портфолиото на A1 Group включва гласова телефония, високоскоростен интернет и мултимедийни услуги, както и решения в областта на високите технологии, преноса на данни и онлайн разплащанията. Групата разполага със стабилен акционер в лицето на América Móvil – третият по големина доставчик на мобилни услуги в света.