IT гиганти обявиха съвместен проект, целта на който е да гарантира, че популярните браузъри Chrome, Edge, Safari и Firefox ще осигурят на потребителите еднакво изживяване при сърфиране в мрежата, обяви Димитър Ганев, съдружник в българската софтуерна компания "E-CARD", която е в топ 50 в Европа.

Зад инициативата стоят Google, Microsoft, Apple, Mozilla Foundation и други компании.

Партньорите в проекта работят върху съвместен бенчмарк за браузъри, наречен Interop 2022. Още от 2019 година те обсъждат как да се справят с проблеми, които пречат на потребителите да получат най-доброто изживяване във всички браузъри, обясни Димитър Ганев.

Бенчмаркът се фокусира върху 15 „проблемни” области в браузърите, които затрудняват създаването на оптимални универсални решения поради разнообразието от платформи. Google, Microsoft, Apple, Mozilla, Bocoup и Igalia са решени да гарантират, че браузърите работят по подобен начин в тези проблемни области.

Става въпрос за използването на каскадни слоеве, възпроизвеждане на цветове, превъртане (скролиране), управление на формуляри и други функции.

Всеки заинтересован може да посети бенчмарк сайта и да оцени напредъка, който технологичните гиганти са постигнали в оптимизирането на Chrome, Edge, Safari и Firefox. Точки се начисляват както на стабилни, така и на експериментални версии на браузърите с обяснения как се оценява качеството на даден продукт, каза Димитър Ганев от "E-CARD".

Interop 2022 е многогодишен проект. Той е особено важен за разработчиците на браузъри, които се явяват алтернативи на доминиращия Google Chrome. Повечето сайтове са създадени за Chrome, така че на останалите разработчици може да се наложи да приведат характеристиките на своите продукти в съответствие с технологиите на Google, за да предоставят сравнимо качество при показване на уеб страниците.

По данни на Statcounter, браузърът Chrome заема 64,92% от пазара, така че останалите разработчици ще трябва да следват лидера по един или друг начин. Надеждата е, че бенчмарк със специфични показатели ще помогне на конкурентите да поддържат и дори да увеличат търсенето на своите продукти.