Изследователи от Северозападния университет в Чикаго са изяснили защо възниква оплешивяването. Резултатите от изследването са публикувани в изданието Nature Aging.

При експерименти с мишки учените са открили, че когато стволовите клетки на косата остаряват, те стават по-малко лепкави, изоставят специалните места във фоликула и навлизат в дермата. Извън деликатната си микросреда те обикновено не могат да оцелеят.

„В резултат остават все по-малко и по-малко стволови клетки, които са необходими за израстването на косата. Това води до изтъняване на космите и постепенно оплешивяване“, се казва в публикацията на учените. Авторите на изследването се надяват, че откритието им ще помогне в борбата с оплешивяването при хората, тъй като космените фоликули при мишките са сходни с човешките.

Наскоро стана известно също, че много хора, преболедували COVID-19, се сблъскват с интензивен косопад. За да бъде спрян процесът, е необходимо да се потърси специалист, който да постави точна диагноза и да изясни какви елементи липсват на организма, а след това да назначи пълноценно лечение.