Попълнете търсена ключова дума или фраза

И все пак тя съществува! НАСА разпространи първи СНИМКИ на „Звездата на смъртта”

https://blitz.bg/goreshtite-novini/i-vse-pak-tya-sshchestvuva-nasa-razprostrani-prvi-snimki-na-zvezdata-na-smrtta_news479003.html Blitz.bg

От кадрите се вижда защо тя е получила това страшно име

Вашингтон , САЩ 12 Ян. 2017, 15:01 18687 прочита 0 коментара
Космическият апарат на НАСА „Касини” премина възможно най-близо до спътника на Сатурн Мимас. Той успя да направи най-прецизните снимки на небесното тяло, съобщава RT.
От снимките, публикувани от НАСА, ясно се вижда откъде луната е получила прякора си „Звездата на смъртта”. Огромният кратер Хершел заема голяма част от повърхността й и на кадрите тя изглежда като прословутата „Звезда на смъртта” на Дарт Вейдър – непобедимата космическа бойна машина от „Междузвездни войни”, която е способна да унищожава цели планети.

Кадрите са заснети на 22 октомври 2016-а на разстояние от 185 000 км. Космическата агенция ги публикува тази седмица.

Сенките върху кратера позволяват да се изчисли колко са високи стените и най-високата му част. Той е наречен на откривателя си – астронома Уилям Хершел. Кратерът се простира на 139 км широчина и представлява около една трета от диаметъра на Мимас. Върхът Хершел в центъра на кратера е висок почти колкото Еверест на Земята.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА