Безскрупулен единак и зъл гений. Така в ъндърграунда описват 29-годишния Асен Колев-Хастара. Легендарният автокрадец няма много приятели, но един от най-верните му съратници е друг апаш с голяма слава - Павлин Петров. Двамата са "звездите" на новото поколение, за което автоелектрониката няма тайни. Наскоро Асен Колев бе задържан след 7-месечно издирване в столичния кв. "Симеоново". 9 г. по-големият от него Пери обаче още е в неизвестност.
През април Хастара блъсна колата на тогавашния и.д. председател на ДАНС Константин Казаков на бул. &quot;България&quot;, инцидент са който съобщи първо БЛИЦ. Месец по-късно МВР бе на косъм да го спипа, но Хастара се измъкна от ареста, изблъсквайки полицейския &quot;Опел Астра&quot; от пътя.<br /> <br /> Ако искаш луксозна лимузина, обърни се към Хастара и Пери. Те са боговете на отварянето на тези коли&quot; - това изречение се носи като мантра из софийския ъндърграунд през последните 4 г., разкрива в свое разследване &quot;Стандарт&quot;. Ако досега някой се е чудил защо джиповете БМВ Х5 са най-крадените автомобили в София, то не е, защото са супер популярни или охранителната им система е най-слаба. Просто &quot;злият гений&quot; Хастара има слабост към тази марка, твърдят запознати. Разбира се, фетишът си е фетиш, но клиентите поръчват и други немски коли - най-често &quot;Ауди&quot; и &quot;Мерцедес&quot;. Легендите за Хастара обаче винаги се въртят около БМВ.<br /> <br /> Бивши полицаи разказват как Асен си харесал искрящо бял джип X5, паркиран до &quot;Църна Маца&quot;. 3 часа говорил само за &quot;красавеца&quot;, но като отишъл до мотела да го краде, БМВ-то вече го нямало. Хастара обаче не мирясал, тръгнал да търси друга плячка и след няколко часа подкарал същото бяло БМВ. Друга легенда разказва как с Пери подкарали бяло Ауди А8, паркирано пред входа на сградата на официалното представителство на марката в София. За секунди двамата успели да сканират ключа, да скочат вътре&nbsp;да монтират свой &quot;обучен ключ&quot;&nbsp;и да го запалят. Същото се случило и БМВ X5 на позната на бившия вътрешен министър Цветан Цветанов от Бургас. Тя била паркирала джипа до входа на Пощенска банка на кръстовището на бул. &quot;Симеоновско шосе&quot; и &quot;Г. М. Димитров&quot;. Трябвало им точно 10 секунди да скочат в колата и да я подкарат, докладвали на Цветанов разследващите, изумени от наглостта и техниката на двамата. &nbsp;Атаката срещу автомобила била щракната от камери, а записът бил едно от любимите видеа на полицаите, които всеки път се дивели на синхрона между двамата и бързината им. А за способностите на Хастара и Пери знаели дори в централите на БМВ в Мюнхен и на &quot;Ауди&quot; в Инголщадт.<br /> <br /> Според вещи в занаята, апашите инвестирали най-малко 500 000 евро в специализирана електроника, за да могат да сканират и декодират в движение компютрите и да &quot;обучат&quot; свой ключ, така че да могат да проникнат и запалят автомобила.<br /> <br /> Хастара вилнее в България през 2008 г. Преди това събирал опит в Италия и Испания, където работел с най-добрите банди автокрадци. Бил експерт по софтуер. Заедно с 38-годишния Пери, който пък познавал много от действащите ченгета в София, буквално за 1 г. пощурили столицата. Крадели отвсякъде - от центъра, от &quot;Младост&quot;, където живеели. В началото им трябвали хора, които да набелязват автомобилите и маршрутите им. Двамата започнали да плащат първо на ченгета от Седмо РПУ, после привлекли за агентура техни колеги от Четвърто. &quot;Двама души, патрули от Четвърто РПУ изгоряха, защото ги спипаха, че им правят отцепка, докато двамата отварят колите&quot;, разказват бивши ченгета. По-късно през 2009 г. още двама военни полицаи &quot;изгърмели&quot;, след като ги уличили, че набелязват скъпи коли. Подкупните ченгета понякога ескортирали Хастара и Пери след кражбите или ги предупреждавали къде стоят постове на МВР. За &quot;отцепката&quot; по време на ударите и наблюдението униформените получавали по 400 лв.&nbsp;Ако трябвало да правят и ескорт, тарифата скачала двойно. Полицаи били въвлечени и в неуспешния обир на БМВ на финансовото министерство през ноември 2009 г. Тогава Хастара успял да влезе и да запали луксозната 7-ца, но го спипал патрул. Точно заради този опит за кражба Хастара има присъда от 8 г., които сега ще трябва да излежи.<br /> <br /> Изпълненията на Асен и Пери са достойни за учебник, признават полицаите. Апашите най-често удряли преди изгрев - между 4-6 часа сутринта. Най-голямото препятствие, след като подкарвали автомобилите, било да намерят GPS-а на колата. Бързали да сложат специална тапа, която заглушавала устройството. Тя се пъхала в запалката на автомобила, откъдето се захранвала с ток. След това колата влизала в специален гараж, който на практика я скривал от всевиждащото око на сателитите с дни. Там следвала друга майсторска операция - двамата намирали къде е монтиран GPS-ът.<br /> <br /> По принцип нямало много опции, освен в долната част на таблото, под седалката или в багажника. След кражбата следвал инкубационен период от десетина дни. В това време собственикът на автомобила или застрахователят можели да откупят колата срещу 10-15 000 евро. Ако никой не се обадел, двамата пласирали колите към арабския свят или Русия. В Близкия изток търсели автомобилите с бензинови двигатели, а при братушките на почит били дизелите.<br /> <br /> Хастара и Пери не могли да се справят само с един капан, който им заложили инженерите от Мюнхен - в предното стъкло на БМВ започнали да монтират специален чип. В него се кодирали всички данни за автомобила, номера на рама, на купето, на двигателя. Засега четец, който да разшифрова кода, имало само на Капитан Андреево, затова автоапашите избягвали това ГКПП и напоследък започнали да изнасят плячката с фериботи през Италия и Испания. <br /> <br /> Пери и Хастара имали доста клиенти и у нас - били &quot;царе&quot; да стегнат краден джип като току-що излязъл от завода. Според запознати, имали свои хора и в КАТ, които срещу десетина хиляди &quot;хонорар&quot; им оправяли документите. Така вместо да се бръкнат с 200 бона, паралии плащали по 60-70 000 лв. на тандема, за да яхнат &quot;чисто нов&quot; джип. /БЛИЦ