Поне 150 00 автомобила, внесени втора употреба през миналата година, трябва да бъдат спрени от движение, тъй като катализаторът им е бил отрязан. Елементът за ограничаване на вредните емисии е бил премахнат от търговци още със свалянето на колата от автовоза, за да изкарат бързи 150-200 лв., или така е дошла, съобщиха собственици на автосервизи, цитирани от "Телеграф".
По данни на зам.-председателя на Асоциацията на вносители на автомобили Любомир Доросиев за 2016 година у нас са вкарани около 260 000 употребявани возила. Той посочи, че жалби в асоциацията за закупен автомобил без катализатор са били подавани от клиенти, пазарували от Дупница, Горубляне и автоборса в пловдивското село Труд. 

"Никой не може да каже при колко от тези коли катализаторът е премахнат или откраднат", коментира Доросиев. Дългогодишни механици твърдят, че между 50 и 75% от колите, които им карат за ремонт, са без частта за ограничаване на вредни емисии. Дори да има катализатор, с годините той се запушва и работата на двигателя се влошава. 

Цената на един нов катализатор започва от 700 лв. и може да скочи тройно, затова собствениците предпочитат на негово място да сложат резонатор.