Google и Apple правят основни промени в начина, по който рекламодателите могат да проследяват и насочват потребителите, което ефективно ще унищожи "бисквитките", използвани за приспособяване на реклами въз основа на посетените от вас уебсайтове, предаде Zero Hedge, цитира money.bg.

Планът на Apple, в сила от началото на тази седмица, е всички приложения, работещи на iOS, да изискват разрешение от потребителите, преди да проследяват каквато и да е негова активност. Това е вярно даже и в случаите, при които действията на използващите устройства, опериращи под операционната система на гиганта, са в трети приложения или интернет.

Политиката на компанията вече се прилага от уеб браузъра на компанията Safari. Той пита потребителите си за достъпа до всички техни данни, преди да ги обработва - нещо, което ще се случи с всяка апликация под iOS.

"Използвали ли сте някога приложение, което с изскачащ прозорец ви пита дали може да получи достъп до камерата или микрофона ви? Обновяването на Apple ще работи така. Приложенията, които искат да проследяват реклами на iPhone и iPad ще трябва да поканят потребителите да се включат", посочват от Bloomberg, а името на новата им кампания е Прозрачност при проследяването на приложенията (App Tracking Transparency).

Нейното въвеждане е добра новина за личните данни, но студен душ за рекламодателите. Анализ на Bank of America показа, че APP може да доведе до спад на приходите на Facebook с 3%, а някои представители на индустрията я определиха като "атомна бомба".
В бъдеще Google също трябва да се раздели с използването на бисквитките, но към момента не е ясно точно кога ще се случи това.