Въвеждането на тол системата за тежкотоварните автомобили няма да увеличи инфраструктурните такси, които се събират от жп превозвачите. Това заяви генералният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) инж. Красимир Папукчийски, цитиран от "Монитор".

„През последните 8 години ние показваме, че вървим в посока намаляване на таксите, които събира инфраструктурният управител. От 2008 г. имаме неколкократно намаляване на таксите, а в момента имаме и нова методика, която е синхронизирана с европейските, където също имаме намаляване на инфраструктурните такси“, уточни Папукчийски на въпрос на "Монитор".

Във връзка с обжалваните пред антомонополния регулатор жп проекти за над 1.5 млрд. лева по оперативната програма за транспорт, Папукчийски коментира, че рискове винаги има, но НКЖИ ще направи всичко възможно да няма загуба на европари. Припомняме, че сред обжалваните проекти са ремонтът на отсечката Елин Пелин–Костенец, София–Волуяк и Пловдив–Бургас. Освен тях има забавяне и по други жп участъци.

По думите на Папукчийски са направени постъпки, за да се минимизират рисковете, както с предложението за промяна в законодателството, така и при сключването на договорите със строителите с промяна в работната програма.

Днес НКЖИ подписа договор с обединение ИВЕР ДЗЗД за строителен надзор на участъка Костенец – Септември. Ремонтът от модернизацията на жп линия София – Пловдив. „Участъкът ще даде визия на вече изпълнените проекти по ОП "Транспорт" в първия програмен период. Чрез проекта ще направим връзката на вече изградената инфраструктура от гара Пловдив към направление турска граница“, заяви Папукчийски.